کد خبر: 23129919028
بانک و بیمهروزنامه

افزایش تسهیلات ساخت مسکن تا ۸۰ درصد از سوی بانک مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت که با افزایش تسهیلات ساخت مسکن در سال آینده، هزینه ساخت ۶۰تا ۸۰درصد مسکن را تامین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدحسن علمداری افزود: در سال جاری به ازای هر واحد ساخت مسکن در تهران ۲۵۰میلیون تومان و در سایر کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر ۲۲۰میلیون تومان و بقیه شهرها ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات به سازندگان مسکن و انبوه‌سازان پرداخت کردیم که تاثیر خوبی در بازار داشت. او گفت: هم‌زمان با رکود مسکن در شش‌ماه دوم گرچه از نظر مبلغی ۳۵درصد در تولید مسکن افزایش داشتیم، ولی از نظر تعداد به اهداف تعیین‌شده دست نیافتیم.

عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم و مشوق‌هایی در نظر گرفته‌ایم که تناسب بین هزینه‌های ساختمان و تسهیلات در بخش ساخت برقرار شود. علمداری در پاسخ به این سؤال که چرا بین هزینه ساخت و تسهیلات بانکی تناسب منطقی وجود ندارد؟ گفت: طبق مصوبات و ضوابط بانکداری بدون ربا، می‌توانیم ۸۰درصد هزینه ساخت را پوشش دهیم و در سال‌هایی که تغییر قیمت داشتیم تسهیلات را نیز افزایش دادیم.

او افزود: جامعه هدف ما افراد با درآمد متوسط که متراژ واحدهای مسکونی آن‌ها بین ۷۵تا ۱۰۰متر است که ابتدای سال وام‌های ساخت پاسخگو بود، ولی در شش‌ماه دوم با افزایش قیمت‌ها در پرداخت تسهیلات تجدید نظر شد و برای سال آینده با افزایش تسهیلات ساخت بین ۶۰تا ۸۰درصد هزینه ساخت را تامین می‌کنیم.

علمداری گفت: بانک مسکن امسال در بخش ساخت و ساز ۳۵درصد افزایش پرداخت تسهیلات داشته و در کل ۱۹درصد نسبت به سال ۹۸افزایش پرداختی داشتیم در حالی که امسال با کرونا و تحریم‌ها و اوضاع سخت مواجه بودیم، اما تلاش کردیم سهم خودمان را در بازار با پرداخت تسهیلات بیشتر حفظ کنیم. او افزود: گرچه در سال جاری در سه‌ماهه اول نیز با امهال و تعویق وام‌ها مواجه شدیم با این حال بانک مسکن ۱۹درصد افزایش پرداختی داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا