کد خبر: 02129916390
روزنامهسلامت و رفاه

افزایش تعداد شهرهای قرمز در کشور

سخگوی وزارت بهداشت از قرار گرفتن شهرستان‎های خرمشهر و رامهرمز استان خوزستان در وضعیت قرمز خبر داد و اعلام کرد تعداد شهرستان‎های قرمز به ۱۱ شهرستان رسیده است.

سیما سادات لاری با بیان اینکه متاسفانه شهرستان‎های خرمشهر و رامهرمز در استان خوزستان به وضعیت قرمز بیماری تبدیل شدند، گفت: تعداد شهرستان‎های قرمز به ۱۱ شهرستان رسیده است.

وی افزود: شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و تقارن آن با کاهش رعایت پروتکل‎های بهداشتی در کشور، زنگ خطر جدی برای ورود به خیز چهارم بیماری است و مطمئنا ورود به خیز جدید وضعیت بسیار سختی را در هفته‎های پیش‎رو رقم می‌زند.

سخگوی وزارت بهداشت تاکید کرد که رعایت جدی‌تر پروتکل‎ها، مهمترین اقدام برای مقابله با ویروس جهش یافته است و امیدواریم با تقویت عزم و اراده شما در عمل به توصیه‎های بهداشتی، مانع از تجربیات تلخ بیماری و ورود به خیز جدید باشیم.

واکسیناسیون جانبازان و ایثارگران از هفته جاری آغاز می‌شود

از سوی دیگر سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‎وگو با مهر، از آغاز تزریق واکسن کرونا به ایثارگران خبر داد و گفت: وزارت بهداشت از ابتدا اعلام کرد که کادر درمان و سپس افراد دارای بیماری زمینه‌ای یعنی کسانی که آسیب‎پذیر بوده و ممکن است به دلیل ابتلا به کرونا شرایط خطرناکی داشته باشند، در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

رئیس بنیاد شهید افزود: بر همین اساس افراد مسن، جانبازان و والدین شهدا که اغلب سن این عزیزان بالای ۸۰ سال است، در الویت دوم برای دریافت واکسن کرونا هستند.

اوحدی با اشاره بر زمان واکسیناسیون این افراد تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت نیز انجام شده و ظرف هفته جاری به تدریج واکسیناسیون ایثارگران و افراد در الویت تحت پوشش بنیاد شهید آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از هفته پیش رو جانبازان عزیز به تناسب شدت آسیب پذیری جسمی خود، واکسیناسیون می‌شوند، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز با هماهنگی وزارت بهداشت، بخشی از آن واکسن وارداتی به کشور در اختیار بنیاد شهید قرار خواهد گرفت و واکسیناسیون این عزیزان آغاز می‌شود.

اوحدی درباره تعداد ایثارگرانی که قرار است واکسینه شوند، ابراز کرد: شمار افرادی که واکسن را دریافت می‌کنند، در حال حاضر مشخصی نیست و به میزان واکسنی که وارد کشور می‌شود، بستگی دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا