کد خبر: 10020024280
جامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاه

محدودیت‌ های کرونایی شهرهای قرمز و نارنجی یک هفته دیگر تمدید شد

به پیشنهاد کمیته بهداشت و درمان محدودیت‌ های مربوط به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونا یک هفته دیگر تمدید شد.

رئیس جمهوری در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اینکه هنوز به مرحله قابل اطمینانی در مورد کنترل موج چهارم نرسیده‌ایم، محدودیت‌های مربوط به شهر‌های قرمز و نارنجی یک هفته دیگر تمدید شد.

روحانی با اشاره به وضع شیوع بیماری در سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به جهش‌های متعددی که از این ویروس شاهد هستیم به نظر می‌رسد این بیماری به زودی رو به پایان نیست و تنها راه مطمئن برای قطع زنجیره و کاهش ابتلا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های ذیربط با توجه به مسئولیتی که در ستاد کل نیروهای مسلح برایشان مشخص شده اعم از نیروی انتظامی، استانداری‌ها و ستادهای استانی مقابله با کرونا، موظفند در یک حرکت هماهنگ و منسجم و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده نسبت به انجام وظایف اقدام و اطلاع رسانی لازم به مردم را انجام دهند.

وی ادامه داد: به رغم تلاش‌هایی هم که در زمینه واکسن در سراسر جهان در حال انجام است، با توجه به تردیدهایی که متخصصان نسبت به اثربخشی کامل واکسن‌ها در جهش‌های بعدی مطرح می‌کنند نمی‌توان نسبت به واکسیناسیون نیز زیاد اطمینان داشت لذا کماکان تنها راه‌حل مؤثر برای مقابله با این بیماری در تمام دنیا رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.

رئیس جمهوری همچنین پس از ارائه گزارش کمیته امنیتی – اجتماعی در خصوص برگزاری مراسم و آیین شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها، گفت: با توجه به تجربه‌ای که سال گذشته نسبت به این شب‌ها و مناسک مقدس شب‌های قدر داشتیم، امیدوار هستیم بتوانیم با رعایت کامل همه پروتکل‌ها از این شب‌های گرامی بهترین بهره‌ها را ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت: ۶۰۷بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۹۴بیمار در بخش ویژه آی سی یو تحت درمان قرار دارند و ۳۴بیمار هم با دستگاه تنفسی متصل هستند.

وی گفت: گرگان، مینودشت و گالیکش شهرستان‌های قرمز گنبدکاووس، آزادشهر، کردکوی، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله در وضعیت نارنجی و شهرستانهای مراوه تپه، آق قلا، گمیشان، رامیان و ترکمن هم زرد است.

وی از مردم استان خواست برای کاهش روند صعودی بیماری کرونا همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کننند.

به این ترتیب محدودیت‎های مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته جاری اعمال خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا