کد خبر: 200203158932
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانی

افزایش تولید ۱۲۵۰۰ بشکه نفت با توسعه میدان بینک

به گفته سرپرست توسعه پروژه میدان بینک شرکت توسعه پتروایران، طرح توسعه این پروژه حدود ۱۲۵۰۰ بشکه به ظرفیت تولید نفت ما افزود، اما آنچه که بسیار مهم بود کمک به حل مسئله ناترازی گاز بود که با اجرای این پروژه در این مورد تلاش شد.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه پترو ایران، ساسان فرامرز پور سرپرست طرح افزایش و نگهداشت تولید میدان بینک شرکت توسعه پترو ایران در گفتگو با خبرنگار این شرکت در محل بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش گفت: توسعه این میدان از جمله پروژه های نگهداشت و توسعه شرکت ملی نفت ایران بود و در این پروژه عملیات حفاری ۱۰ حلقه چاه به همراه خطوط لوله جریانی آن‌ها و همچنین توسعه منیفولد در دستور کار بود.

وی ادامه داد: شایان ذکر است که در این پروژه یک دستگاه تقویت فشار گاز به ظرفیت ۱۵ میلیون فوت مکعب در روز احداث شد. همچنین خط لوله ای به طول ۴۰ کیلومتر برای انتقال این گاز به محل ایستگاه سیاهمکان نیز طی این پروژه ساخته شد.

سرپرست طرح افزایش و نگهداشت تولید میدان بینک تصریح کرد: تمام این پروژه به دست شرکت پتروایران انجام شد و البته پیمانکاران این شرکت مسئولیت برخی عملیات اجرایی را به عهده داشتند.

فرامرز پور در خصوص پیچیدگی های خاص فنی این پروژه گفت: در بخش حفاری این میدان باید بدانیم که از لحاظ سازندی و تکتونیکی، حفاری در این میدان بسیار سخت است؛ حتی در سابقه های این میدان میبینیم که برخی از حفاری وعاه ها با مدت زمان یک‌ساله انجام شده است چرا که سازند گچساران این منطقه دارای هرزروی های شدید سیال بوده که این موضوع بزرگترین چالش را در عملیات حفاری پدیدار نموده است.

وی ادامه داد: در بخش سطحی پروژه برای احداث ایستگاه تقویت فشار گاز در این پروژه احتیاج به تجهیزاتی بود که عمدتا بومی نبوده و توان ساخت داخل در این موارد وجود نداشت.

سرپرست طرح افزایش و نگهداشت تولید میدان بینک گفت: طرح توسعه این پروژه حدود ۱۲۵۰۰ بشکه به ظرفیت تولید نفت ما افزود اما آنچه که بسیار مهم بود کمک به حل مسئله ناترازی گاز بود که با اجرای این پروژه در این مورد تلاش شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا