کد خبر: 08060044148
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

افزایش سرمایه ۶ شرکت بورسی و فرابورسی

شش شرکت بورسی و فرابورسی در بازار سرمایه از محل‌های مختلف برنامه افزایش سرمایه را در برنامه خود دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سه شرکت رینگ‌سازی مشهد، بیمه زندگی خاورمیانه و موتورسازان تراکتورسازی ایران به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۶۴۱ ، ۱۵۰ و ۱۱۰ درصدی از چهار محل تجدید ارزیابی، آورده نقدی سهامداران، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها خبر دادند.

براین اساس، «خرینگ» درنظر دارد سرمایه فعلی را از ۴۴.۵ به ۳۲۹.۸ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختارمالی شود.

همچنین «بخاور» درصدد است سرمایه فعلی را از ۱۲۰ به ۳۰۰میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از سه محل آورده نقدی سهامداران ،سود انباشته و سایر اندوخته‌ها اعمال خواهد شد تا قادر به رعایت الزامات قانونی ، افزایش سودآوری و حفظ نسبت توانگری شود.

در این میان، «خموتور» در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۱۴۲.۸ به ۳۰۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۲۲۹ و ۲۹ درصدی سه شرکت

همچنین دو شرکت دوده صنعتی پارس و ایرکاپارت صنعت مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ ، ۲۲۹ و ۲۹ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده شدند.

براین اساس، «شدوص» سرمایه فعلی را از ۴۷.۴ به ۹۴.۹ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل آورده نقدی سهامداران و برای نوسازی سیستم راکتور هارد و افزایش میزان تولید دوده هارد صرف می‌شود.

همچنین سرمایه فعلی «خکار» از ۷۱.۶ به ۲۳۵.۶ میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف اصلاح ساختار مالی می‌شود.

«رانفور» هم سرمایه فعلی را از ۲.۸ به ۳.۶ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و جبران مخارج سرمایه‎‌ای صورت می‌گیرد، حفظ سرمایه در گردش و جلوگیری از خروج منابع نقدی اعمال می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا