کد خبر: 27070050589
اقتصادجامعه و فرهنگروزنامهصفحه یک

افزایش قدرت چانه‌زنی کارگران پس از همه‌گیری کرونا 

در سرتاسر ایالات متحده، کارگران می‌گویند صبر کافی است و بسیاری از آنها یا به مسیر خود می‌روند یا کار خود را ترک می‌کنند.

کریس ایزیدور، همکار تجاری سی ان ان، می‌گوید برای اولین بار در چند دهه گذشته، کارکنان از قدرت در بازار کاری برخوردارند که در پی بروز کووید -۱۹ در حال تغییر جهت است. این اتفاق باعث تقویت اتحادیه‌های کارکنان می شود که در قرن ۲۱ بسیار ضعیف‌تر از گذشته بوده‌اند.

در کارخانه جان دییر، هزاران کارگر پنجشنبه گذشته پس از رد توافق اولیه که باعث افزایش دستمزد و مزایا می شود، اعتصاب کردند و خواستار «سهم بهتر، محل کار ایمن تر و مزایای مناسب» شدند. آنها به ۱۴۰۰ اعتصاب‌کننده در شرکت کلوگ پیوستند که از کار هفت روز در هفته و سیستم بازنشستگی دو طبقه‌ای ناراحت بودند. خلبانان خطوط هوایی آمریکا نیز دیروز در فرودگاه میامی تظاهرات برگزار کردند.

یک گام به عقب: مشاغل برای یافتن کارگرانی که برای پر کردن تعداد بی‌سابقه‌ای از فرصت‌های شغلی نیاز دارند، در تلاش‌اند. همچنین تعداد بی‌سابقه‌ای از کارگران که شغل خود را ترک کرده‌اند، وجود دارد. این به کارکنان قدرت چانه زنی بیشتری می‌دهد و بسیار مصمم به استفاده از آن هستند.

الیزابت هاوکینز، مذاکره‌کننده اتحادیه پرستاران که متشکل از ۳۲هزار پرستار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های کالیفرنیای جنوبی و هاوایی که غول مراقبت‌های بهداشتی کایسر پرمنت آنها را اداره می‌کند و در حال اعتصاب‌اند، گفت: «پرستاران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی من عصبانی هستند.»

درس تاریخی: رابرت رایچ، وزیر کار سابق ایالات متحده گفت کارگران نیز پس از جنگ جهانی اول و دوم، دستاوردهای بزرگی به دست آورده‌اند.

او گفت: «ممکن است برای بازکردن دوباره چشمان مردم به یک بیماری همه‌گیر نیز نیاز باشد.»

منبع: سی‌ان‌ان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا