کد خبر: 280901113399
جهانروزنامه

تقاضای سفر هوایی چین افزایش یافت

ترجمه: سلیم حیدری

طبق گزارش‌ها، رزروهای تعطیلات با توجه به اخبار بازگشایی ها افزایش یافته است.

بلومبرگ با استناد به داده‌های هوانوردی گزارش داد، فعالیت پروازهای داخلی در چین به دلیل آخرین طرح کاهش کووید به شدت افزایش یافته است و در ابتدای این هفته به حدود ۶۵ درصد از سطوح پیش از همه گیری افزایش یافته است.

این معادل چندین هزار پرواز در روز است که به آسمان باز می گردند.

طبق گزارش‌ها، فروش بلیت‌ها برای دوره سال جدید قمری نیز افزایش یافته است. گوئو لچون، تحلیلگر بازوی تحقیقات داده Qunar، گفت که انتظار می رود رزرو تعطیلات به بالاترین سطح خود در سه سال گذشته برسد و به ۸۰ درصد از سطوح قبل از همه گیری برسد.

این گزارش تاکید کرد که جستجوهای سفر هوایی در ۷ دسامبر (۱۶ آذر)، روزی که دولت لغو اکثر محدودیت‌های کووید، از جمله آزمایش‌های انبوه و قرنطینه‌های فوری را اعلام کرد، ۹۰۰ درصد افزایش یافت.

این بیماری همه گیر تأثیر مخربی بر صنعت هوانوردی جهانی، از جمله چین، که بزرگترین بازار مسافرت هوایی داخلی را دارد، داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که برترین شرکت‌های هواپیمایی کشور – خطوط هوایی جنوبی چین، خطوط هوایی چین شرقی و ایر چین – از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۵۲ میلیارد یوان (۲۱.۸ میلیارد دلار) ضرر کرده‌اند.

پاراش جین، رئیس بخش تحقیقات حمل و نقل آسیا و اقیانوسیه در هلدینگ HSBC، به بلومبرگ گفت: آنها احتمالاً در سال ۲۰۲۳ قبل از کسب درآمدهای بی سابقه در سال ۲۰۲۴ سود کمی خواهند داشت.

جین گفت: “اگر به سرتاسر جهان نگاه کنید، قیمت بلیط هواپیما از نظر مادی بالاتر از سال ۲۰۱۹ است.”

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا