کد خبر: 11110067732
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

افزایش ۵ درصدی اعتبار سهامداران از هفته آینده

بر اساس ابلاغیه مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، میزان دریافت اعتبار از سوی سهامداران به اتکای پرتفوی آنها در مرحله اول از ۶۰ به ۶۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیریت نظارت بر کارگزاران در ابلاغیه‌ای به تمامی شرکت‌های کارگزاری، مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در خصوص افزایش ضرایب تعدیل سهام، حق تقدم سهام و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار را اعلام کرد.

براساس این ابلاغیه، میزان دریافت اعتبار توسط سهامداران به اتکای پرتفوی آنها در مرحله اول از ۶۰ به ۶۵ درصد افزایش می‌یابد. این تصمیم با هدف تقویت سمت تقاضا در معاملات اخذ شده است.

در بخشی از این ابلاغیه آمده است:

«۱- درباره سهام پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و بازار اول و دوم فرابورس ایران (موضوع جز الف بند ۳ پیوست بند ۸ پانصد و بیست و ششمین صورتجلسه سوم امرداد ۹۷ هیئت‌مدیره سازمان)؛ ۶۵ درصد قیمت پایانی

۲- ضرایب تعدیل‌شده در خصوص حق تقدم خرید سهام پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و بازار اول و دوم فرابورس ایران و حق تقدم سهام درج‌شده در هر یک از بازارهای پایه فرابورس ایران و نیز واحدهای سرمایه‌گذاری سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (موضوع جز هـ بند ۳ پیوست ۸ پانصد و بیست و ششمین ششمین صورتجلسه سوم امرداد ۹۷ هیئت‌مدیره سازمان) به موجب ابلاغیه‌های پیشین مدیریت نظارت بر کارگزاران در این خصوص نیز متناسباً افزایش خواهند یافت.

۳- ضرایب جدید تعیین‌شده به شرح فوق از تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا بوده و در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار و سامانه‌های نظارتی مربوطه اعمال می‌شود.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا