کد خبر: 250602137987
جامعه و فرهنگگردشگری

اقامت ۵ میلیون مسافر در گیلان طی ۲ روز اخیر

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از روز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند و حدود ۵ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ولی جهانی با بیان اینکه گیلان به جهت قابلیت‌های گردشگری یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است، در خصوص آخرین آمار ورود مسافران به گیلان اظهار کرد: باتوجه به پایان ماه صفر، از روز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: حدود ۵ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت داشتند، شهرستانهای رشت، بندر انزلی، آستارا، لاهیجان، فومن و رودسر بیشترین مسافران اقامت کننده را داشته است.

جهانی بیان کرد: با توجه به بررسی به عمل آمده، گردشگران بیشترین بازدید را در شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی، شهر بندرانزلی و لاهیجان داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ گیلان دارای ۳۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا