کد خبر: 22010177403
جهان

امتیازات ویژه شرکت‎ های فرانسوی برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات

ترجمه: محمود نواب مطلق

نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه یکشنبه ۱۰آوریل(۲۱ فروردین) برگزارشد. در حالیکه طیف وسیعی از جامعه اقبال چندانی به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از خود نشان نداده است بسیاری از شرکتها ی تجاری با عرضه‌های تخفیفی یا امتیازات ویژه قصد دارند مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

به عنوان مثال برخی شرکتهای حمل و نقل وعده بازگرداندن وجوه هزینه انتقال جاده ای تا صندوقهای رأی را به مردم داده اند. البته این امکان محدود به ۳۰۰ درخواست اول خواهد بود و برای هر دو دور انتخابات در ۱۰ و ۲۴ آوریل(۲۱ فروردین و۴ اردیبهشت) معتبر است.

مدرک لازم برای باز پرداخت این هزینه یک عکس از خود فرد رأی دهنده در محل صندوق رأی و نشان دادن برگه رأی مهرشده در آنست.

از دیگر ابتکارات تشویقی اختصاص یک کارت اعتباری یک یورویی برای اسکی و اشتراک رایگان مطبوعات است. برای کسانیکه صندوق‌های رأی در نزدیکی آنها واقع است، خودروهای رایگان برای انتقال آنها تا محل صندوق رأی در شهرشان در نظر گرفته شده است.

برخی مطبوعات از جمله « صدای شمال» برای جوانان که بیشترین کسانی هستند که هیچ اقبالی برای شرکت در انتخابات از خود نشان نداده‌اند اشتراک رایگان در نظر گرفته است.

این نشریه برای جوانان کمتر از ۲۵ سال که برای بار اول در انتخابات شرکت می‌کنند اشتراک رایگان شش ماهه در صورت حضور در دفاتر رأی گیری و شرکت در انتخابات در نظر گرفته است.

از جمله عوامل ترغیبی دیگر اختصاص کارت اعتباری یک یورویی برای اسکی  در یکروزاست که در حالت عادی قیمت آن  ۵/۳۷ یورو است. این کارت نیز به کسانی تعلق می‎گیرد که در انتخابات شرکت کنند. زمان اعتبار این کارت نیز تا پایان روز رأی گیریست.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا