کد خبر: 240402132828
جهانروزنامه

ورشکستگی شرکت‌ها در ژاپن افزایش یافت

ترجمه: سلیم حیدری

تحلیلگران این روند را به پیامدهای پس از این همه گیری نسبت می دهند.

خبرگزاری نیکی این هفته با استناد به نظرسنجی شرکت تحقیقات اعتباری توکیو شوکو ریسرچ گزارش داد که تعداد ورشکستگی شرکت ها در ژاپن در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۴۰۴۲ شرکت در دوره مورد گزارش در کشور اعلام ورشکستگی کردند که تقریباً ۳۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش تعداد بدهی های بیش از ۱۰ میلیون ین (۷۰۰۰۰ دلار) به این واقعیت نسبت داده می شود که بسیاری از مشاغل شروع به بازپرداخت وام هایی کرده اند که برای جبران خسارات متحمل شده در همه گیری کووید-۱۹ گرفته اند.

تحلیلگران رشد هزینه های مواد اولیه و نیروی کار را از دیگر دلایل این شکست ها ذکر کردند.

آنها گفتند که تمام ده بخش صنعت تحت پوشش این نظرسنجی رشد در شکست شرکت ها را نشان می دهند. بخش خدمات با ۱۳۵۱ ورشکستگی با ۳۶.۱ درصد افزایش سالانه بیشترین ضربه را خورده است و پس از آن صنعت ساخت و ساز با ۷۸۵ مورد، ۳۶.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

با این حال، کل بدهی های باقی مانده از شرکت های ورشکسته نسبت به سال گذشته با ۴۵.۳ درصد کاهش به ۶.۶ میلیارد دلار رسیده است.

تحلیلگران هشدار داده اند که تعداد ورشکستگی‌ها می‌تواند بیشتر شود، به ویژه در میان شرکت‌هایی که بیشترین آسیب را از همه‌گیری دیده‌اند و در بهبودیشان تاخیر نشان داده‌اند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا