کد خبر: 210203159017
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه صنعت نفت با ۲ شرکت فعال در حوزه پتروشیمی

پژوهشگاه صنعت نفت با هدف توسعه و حمایت از ظرفیت‌های داخلی با ۲ شرکت فعال در حوزه پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش عصراقتصاد، پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با هدف توسعه و حمایت از ظرفیت‌های داخلی با دو شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و هلدینگ پتروفرهنگ تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

موضوع نخستین تفاهم‌نامه که بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروفرهنگ امضا شد، همکاری مشترک در حوزه همه خدمات مشاوره‌ای، مطالعه‌ای، تحقیقاتی، آزمایشگاهی، آموزشی، اکتشاف، تولید، توسعه میدان‌های گاز، توسعه زنجیره ارزش متانول، استفاده از متانول در زنجیره سوخت کشور و مدیریت کربن است.

شرکت پتروفرهنگ از هلدینگ‌های فعال صنعت پتروشیمی است که در نظر دارد به‌منظور ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری‌های خود، در زمینه توسعه و بومی‌سازی فناوری‌ها و حمایت از تولید دانش‌بنیان داخلی فعالیت و سرمایه‌گذاری کند.

دومین تفاهم‌نامه بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان امضا شد که مفاد آن، همکاری در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی پژوهشگاه به‌عنوان مشاور فنی و ناظر پروژه‌های توسعه فناوری شرکت، تبیین طرح تحول دیجیتال شرکت مبتنی بر نسل چهارم صنعت و هوش مصنوعی، طراحی سنسورهای مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، پلتفرم هوش صنعتی در حوزه اچ‌اس‌ئی و… است.

شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه صنایع پایین‌دستی اوره و آمونیاک و به‌تازگی در بهره‌وری صنعت کشاورزی زراعی به‌ویژه در بازار هدف صادراتی نقش‌آفرینی می‌کند.

زمین بازی آینده صنعت نفت، در دست پتروشیمی خواهد بود

عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه آیین امضای این دو تفاهم‌نامه با تأکید بر اهمیت جایگاه صنعت پتروشیمی و محصولات وابسته گفت: ارزش صنعت پتروشیمی و جایگاه آن در آینده، با توجه به زنجیره‌های ذیل محصولات پایه پتروشیمی بیش‌ازبیش افزایش می‌یابد و زمین بازی آینده صنعت نفت، در دست پتروشیمی خواهد بود.

وی با اعلام آمادگی هرگونه همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف صنعت نفت افزود: این دو تفاهم‌نامه با هدف توسعه و حمایت از ظرفیت‌های داخلی صنعت پتروشیمی، با شرکت‌های صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان و پتروفرهنگ امضا شد و تفاهم‌نامه دیگری هم با شرکت صنایع پتروشیمی پارسیان امضا می‌شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به تفاهم‌نامه امضاشده با شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در زمینه طرح تحول دیجیتال این شرکت مبتنی بر نسل چهارم صنعت و هوش مصنوعی توضیح داد: پژوهشگاه از سه سال پیش این پروژه را راه‌اندازی و تجربیاتی را در برخی شرکت‌ها ازجمله صنایع پتروشیمی نوری و پالایش گاز بیدبلند کسب کرده است. این مرکز در آینده نزدیک به یک سطح بالاتر به پژوهشکده تحول دیجیتال تبدیل می‌شود که مجوزهای اولیه آن اخذ شده است.

کلانتری‌اصل با اشاره به ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و استقبال گسترده از این نمایشگاه از سوی شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نفت و وابسته، گفت: نمایشگاه محل فکر مثبت و فراهم‌کننده بستری برای شناسایی فرصت‌های تازه و توسعه همکاری متقابل و برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های نوآورانه است که با حضور پررنگ مدیران، مسئولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط با سهولت بیشتری امکان‌پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد تفاهم‌نامه‌های امضاشده با پژوهشگاه به قرارداد و به تولید محصول نهایی می‌رسند، یادآور شد: هدف ما از امضای تفاهم‌نامه‌ها، اجرا و به‌نتیجه‌رساندن آنهاست، اگرچه این کار زمان‌بر است اما مجموعه ما با جدیت و پیگیری‌های مستمر سعی در به سرانجام آن‌ها و تولید محصول نهایی دارد، به‌طوریکه محصولِ قراردادی که سال ۱۴۰۲ امضا شده بود، در این نمایشگاه رونمایی شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا