کد خبر: 16080053637
اقتصادبازرگانی

امضای قرارداد بین ایران و عراق برای جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف

اسناد پروتکل اصلاحی موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به امضای رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و وزیر دارایی عراق رسید.

به گزارش ایسنا، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در دیدار دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه علی علاوی، وزیر دارایی جمهوری عراق، اسناد پروتکل اصلاحی موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور به امضا رسید.

گفتنی است، این موافقت نامه که به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و عراق و همچنین تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه منعقد شده موجب رفع موانع مالیاتی ذی‌نفعان و تسهیل و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور و گسترش همکاری های ذی‌نفعان موضوع موافقت نامه مذکور خواهد شد.

با امضا و متعاقبا تکمیل مراحل تصویب اسناد پروتکل اصلاحی مزبور، قانون موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور لازم الاجرا خواهد شد.

در این دیدار، منظور ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران سطح تعاملات بین دو کشور و رفع موانع مالیاتی و تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجاری طرفین ارتقا یابد.

شایان ذکر است، مذاکرات انعقاد موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور از سال ۱۳۸۸ شروع و در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است لیکن پروتکل اصلاحی مربوط به این موافقت نامه از سال ۱۳۹۳ در حال بررسی بوده که در این دیدار نهایی و به امضا طرفین رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا