کد خبر: 210203159011
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

امضای ۱۴ قرارداد خرید کالا و تجهیزات صنعت نفت با دانش‌بنیان‌ها به ارزش ۲۲۲۵ میلیارد تومان

شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، ۱۴ قرارداد خرید کالا و تجهیزات به‌منظور بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کردند.

به گزارش عصراقتصاد، شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ظهر امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌) در حاشیه سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۴ قرارداد خرید کالا و تجهیزات به ارزش ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان امضا کردند.

تأمین و دانش ۵۰ مجموعه رشته‌های تکمیلی درون‌چاهی در قالب توافق‌نامه با شرکت دلین‌‎کو، تأمین ۲ دستگاه دکل حفاری با شرکت حفاری شمال، تأمین هزار و ۳۷۵ قلم ولو با شرکت بتکو و شرکت‌های پارس پولاد آقایی، عملیات اکتشاف نفت، ماشین‌سازی اراک و شرکت بهسازان جنوب ازجمله شرکت‌های دانش‌بنیان طرف قرارداد با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هستند.

همچنین، امضای قراردادهای خرید ۵۲ قلم انواع فلنج به ارزش ۷۲ میلیارد رال از سوی شرکت بستا صنعت سپاهان، خرید ۸ قلم شیرآلات توپی با اعتبار ۶۶۳ میلیارد رال از سوی شرکت بهسازان جنوب، تهیه ۷ قلم انواع پروژکتور و لامپ به ارزش ۵۳ میلیارد رالا از سوی شرکت نور و صنایع روشنایی امین، خرید یک دستگاه توربو برق ۴۰۰ ولت به ارزش ۹۲ میلیارد رالا از سوی شرکت نوآوران نیرو، تأمین ۱۸ قلم قطعات به ارزش ۱۰۸ میلیارد رالر از سوی شرکت پژوهش نیرو صنعت، تهیه ۱۲ هزار عدد فیلتر اچ‌پی به ارزش ۸۴ میلیارد رالر و خرید ۲۶ قلم قطعات یدکی تلمبه آب به ارزش ۳۶ میلیارد رال با شرکت توان محور آموزش صنعت با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بوده است.

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آیین امضای این قراردادها گفت: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت امسال شاهد جنب‌وجوش فعالیت‌های همه‌جانبه هستیم، بی‌شک هر دوره‌ای که از برگزاری نمایشگاه نفت می‌گذرد، بیانگر بالندگی، طراوت و تلاش مضاعف در عرصه نمایشگاهی است.

وی افزود: کشورهای تحریم‌کننده ایران تلاش می‌کنند که نگذارند سیستم‌های کشور درست کار کنند و در این بین، صنعت نفت با دامنه گسترده فعالیت‌ها زمینه‌ای را فراهم کرده است که تهدیدها به فرصت‌های ویژه تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: اقدام‌های مؤثری درباره فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی، تولید بار اول و تولید ساخت و تجهیزات صنعت نفت انجام شده است که در سال ۱۴۰۲ در بحث ساخت بار اول و خرید تجهیزات توفیقات رضایت‌بخشی حاصل شد.

دانشی تصریح کرد: امروز نزدیک به ۱.۲ همت قرارداد امضا می‌کنیم و ۴ همت فعالیت تولید بار اول شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در نهاد ریاست‌جمهوری در حال فرایندهای تأیید نهایی است که تحرک ویژه‌ای در موضوع ساخت کالا ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از سازندگان خواهش می‌کند که افکار، ایده‌ها و نگاه نو داشته باشند، افزود: لازم است توانمندان داخلی به نظام کارفرمایی ایده بدهند و نکات مثبت را به ما گوشزد کنند و ما نیز آمادگی خواهیم داشت تا دیدگاه‌های آن‌ها به‌نحو مطلوب بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی تکالیفی برای ما در نظر گرفته شده است همچنین، بیش از ۷۰ مجموعه صنعتی که با ما همکاری دارند کالا صادر می‌کنند که پایداری شغل، نشاط و رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هم در جریان امضای قرارداد خرید کالا و تجهیزات گفت: نمایشگاه بیست‌وهشتم آینه تمام‌نمای نمایشگاه‌های پیشین است و به‌اندازه مطلوب رشد کمّی و کیفی به همراه رفع مشکلات را می‌بینیم.

وی ادامه داد: کشورهایی که ما را به‌نوعی تحریم کردند و محدودیت‌هایی را برایمان ایجاد کردند، امروز با دیدن این صحنه پشیمان‌اند. امروزه، تجهیزاتی ساخته می‌شود که اصلاً با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و این‌ همه رشد و بالندگی در صنعت نفت را باید به فال نیک گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰درصد کالاهای موردنیاز شرکت از داخل کشور تأمین می‌شود، ادامه داد: امروز، شرکت گچساران با داشتن ۵۹ تأسیسات و ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط‌ لوله با دستان توانای ایرانی‌های بااراده مدیریت می‌شود.

کمالی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کالا و تجهیزات از سوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خریداری شده است و این درحالی‌که در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ قلم کالا و بیش از ۱۰۲ قرارداد به ارزش هزار میلیارد تومان به امضا رسیده است و حاکی از رشد ۶۰۰درصدی در زمینه خرید انواع کالاها و تجهیزات موردنیاز است.

وی یادآور شد: امضای ۷ قرارداد به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه رشد و خودکفایی این دست از شرکت‌ها را به همراه خواهد داشت که باید تلاش کنیم امسال درخشش بیشتری داشته باشیم. درحقیقت ما و شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌ویژه تولیدکنندگان از هم جدا نیستیم و همه باید برای اعتلای صنعت نفت تلاش کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا