کد خبر: 090303161324
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدنحسین دهقان:

«امنیت غذایی مردم» از اصلی‌ترین محورهای فعالیت بنیاد مستضعفان است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آیین امضای تفاهم نامه تاسیس اولین کارخانه نوآوری صنایع غذایی توسط این بنیاد با تاکید بر سرمایه‌گذاری بنیاد برای کمک به توسعه زیرساخت‌های کشور، «امنیت غذایی مردم» را از اصلی‌ترین محورهای فعالیت بنیاد مستضعفان عنوان کرد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، حسین دهقان در آیین امضای تفاهم نامه تاسیس اولین کارخانه نوآوری صنایع غذایی کشور با گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید و همراهانشان اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه در این ایام شاید بیان حقیقتی باشد که راه خدمت باز است و باید در مسیر خدمتگزاری به مردم جدی‌تر، شکوفاتر و موثرتر گام نهاد و برای حل و رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه ملی تلاش کرد.

وی یادآور شد: براساس ماموریتی که برای بنیاد مستضعفان ترسیم شده بنیاد در عرصه‌هایی حضور پیدا خواهد کرد که رافع برخی از گلوگاه‌های امر توسعه علم و فناوری و تولید و حرکت در جهت ایجاد الگوهای کارآمدی است که قابل تکرار و استفاده در حوزه‌های مختلف باشد، به خصوص مسائلی که اساساً بخش خصوصی و مردم قادر و مایل به حضور در آن عرصه نیستند، در عین حالی که نیاز به حمایت و مساعدت و راهبری دارند تا بتوانند ظرفیت‌های خود را در آن حوزه فعال کنند و بهره تلاش و زحمات خود را ببرند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این بنیاد تاکنون در مسیر توسعه کشور گام‌های اساسی برداشته است، افزود: بنیاد تاکنون در عرصه‌های متناسب با ماموریت خود گام برداشته و امروز ما به دنبال فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های اولویت‌دار برای کشور هستیم.

دهقان ادامه داد: بر همین مبنا یکی از بحث‌هایی که بنیاد مستضعفان آن را دنبال می‌کند موضوع امنیت غذایی است و در این حوزه از نهاده‌های دامی گرفته تا بازار عرضه و بهره برداری مورد توجه ما قرار دارد.

وی ادامه داد: تصور می‌کنیم باید بنیاد و دولت در جایی نقش آفرینی کنند که جهت ساز و تعیین کننده بوده و می‌تواند رافع مشکلات و موانع و گلوگاه‌های مسیر باشد.

دهقان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد باید نقطه آغازی برای یک تجربه جدید در این حوزه قلمداد شود و تحقق این موضوع نیازمند همت و عزم جدی است. باید از این تجربه جدید مراقبت کنیم و دعا کنیم بذری که امروز کاشتیم در آینده به درختی تنومند تبدیل شود که کشور و ملت بتوانند از محصول آن بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرد: باید تلاش کنیم چنین طرح‌هایی را فراتر از مرزهای ملی کشور توسعه دهیم و کشورهای دوست و همسایه و کشورهایی که نیازمند این مسئله هستند نیز بتوانند از برکات این محصول بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: بنیاد با همه ظرفیت و توان مادی و معنوی در این حوزه قدم خواهد نهاد و در بحث فضای اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی نیز نباید این عرصه خالی بماند و مورد غفلت و بی توجهی قرار گیرد و باید به نتیجه ملموسی از آن برسیم برهمین اساس در نظر داریم ظرف یک ماه آینده سندی را ساماندهی و اجرا کنیم که بتوانیم در راستای وفاق ملی و هم‌افزایی و هم آفرینی جدی این کار را دنبال کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا