کد خبر: 19010176796
جهان

انتقاد فیگارو از آلاینده انگاشتن صنعت گاوداری از سوی کمیسیون اروپا

به نظر کمیسیون اروپا صنعت گاوداری با آلایندگی منجر به شکنندگی توازن  می‌شود. این کمیسیون پیشنهاد داده است واحدهای صنعتی گاوداری با بیش از ۱۵۰ واحد دام، در زمره واحدهای آلاینده محسوب شوند.

کشاورزان فرانسوی این را بسیار ناعادلانه می‌دانند و مدعی هستند بدین قرار هویت روستایی در فرانسه مورد آسیب واقع می‌شود.

از نظر کمیسیون اروپا حالا دیگر نوبت گاوها شده است که به آلایندگی متهم شوند. گاوی که در بهار و تابستان در چراگاه ها و در زمستان در طویله‌ها تغذیه می‌شود.

گاوی که گوشت و شیر می‌دهد. گاوهای فرانسوی، آلمانی، لهستانی و به طور کلی گاوهای اروپایی. گاوی که گندم و یونجه  دامدار رامی خورد. دامداری که بیست سال است فقط ضرر می‌کند.

بدین ترتیب دیگر با روستا هم باید خداحافظی کرد. با خاک و مزرعه و گل و گیاه هم باید خدا حافظی کرد. با محصولات آلی هم باید خداحافظی کرد. از این پس گاو به هیچ عنوان مفید نیست.

نه کودی می‌دهد که قابلیت سوخت شدن داشته باشد. نه شیری می‌دهد که قابلیت غذایی داشته باشد. از این پس با چمنزارهای پست خداحافظی می‌کنیم و به جنگل‌های کوهستانی می‌رویم. جایی که تنوع زیستی در آن در حال خفگیست.

بر این اساس طبیعت هم دیگر آلاینده است و عنصری از عناصر آن بودن نیز همچون حشرات، جانواران گوناگون و گیاهان متنوع نیز آلاینده خواهد بود.

اما در نظر دامداران و روستانشینان فرانسوی این قبیل تصمیمات ناشی از بی‌انصافی محض کمیسیون اروپاست. کسانی که بدون هیچ شناختی از وضعیت روستاها و روستائیان با تفکرات مختص خودشان این تصمیمات را می‌گیرند.

دولت فرانسه نیز در همسویی با این تصمیم کام روستانشینان فرانسوی را تلخ کرده است. اگر بنا باشد پرورش دام و زندگی در طبیعت و استفاده از محصولات طبیعی و تولید آنها آلاینده باشد واقعا چه تعریفی از محیط زیست باید داشت.

با چنین تصمیماتی بر عکس باید در انتظار از بین رفتن چراگاه ها، مزارع و تولید محصولات طبیعی  باشیم که این خود به مراتب آلاینده‌تر و نابود کننده‌تر برای محیط زیست خواهد بود. چه در فرانسه، چه در اروپا و چه در هرجای دیگر ازجهان.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا