کد خبر: 301102152232
اقتصادبانک و بیمه

انعقاد قرارداد چهار هزار و ۳۸۸ واحد مسکونی در ۵۰۴ پروژه از سوی بانک مسکن

مدیر شعب بانک مسکن استان گلستان گفت: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تا دی‌ماه سال جاری، برای چهار هزار و ۳۸۸ واحد مسکونی در ۵۰۴ پروژه، قرارداد منعقد و بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب این بانک پرداخت شده است.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل ازهیبنا، محمدرضا جعفری مدیر شعب استان گلستان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز این استان با اشاره به عملکرد بانک مسکن استان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۷۵۸۷ واحد به بانک مسکن استان معرفی‌شده که از این تعداد برای ۳۹۱۱ واحد در قالب ۳۷ پروژه به‌صورت مستقیم (توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)، ۵۸۶ واحد در قالب گروه‌های ساخت به صورت ۱۴۴ پروژه، ۲۸۷۳ واحد به ‌صورت تسهیلات خودمالک در ۴۱۷ پروژه و ۲۱۷ واحد در قالب مسکن مهر تامین اعتبار شده است.

جعفری در ادامه بیان کرد: از این تعداد در مجموع تا مقطع پایانی دیماه سال ۱۴۰۲، برای ۴۳۸۸ واحد مسکونی در ۵۰۴ پروژه، قرارداد منعقد و بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب این بانک پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن افزود: در پروژه‌هایی که منجر به انعقاد قرارداد شده است، تعداد ۱۱۶۲ واحد در ۹ پروژه بصورت مستقیم، ۳۵۸ واحد در ۸۲ پروژه بصورت واگذاری گروهی و ۴۱۲ پروژه با ۲۸۱۱ واحد مسکونی در بخش تسهیلات خودمالک بوده است.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر میزان تسهیلات ساخت در طرح نهضت ملی مسکن درتمامی شهرهای استان ۵۵۰ میلیون تومان که با نرخ های ۱۸ درصد ( در زمینهای دولتی ) و ۲۳ درصد (بابت تسهیلات خود مالکی) و مجموعا با احتساب دوران مشارکت و فروش اقساطی آن، ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن در ۱۴ شهر استان گلستان شامل گرگان – گنبدکاووس – آزادشهر – بندرترکمن – آق قلا – بندرگز – علی آباد کتول – فاضل آباد – کردکوی – گالیکش – مینودشت – کلاله – جلین و سرخنکلاته در حال اجراست.

به گفته مدیر شعب گلستان، پروژه ۱۸۰ واحدی سعدآباد گرگان (زیتون ۱) با ۶۱ درصد و پروژه ۸۰ واحدی سعدآباد گرگان با ۴۹ درصد، دارای بالاترین پیشرفت ها در پروژه های مستقیم طرح نهضت ملی مسکن هستند. همچنین پروژه ۹۶ واحدی شهرک بهارستان گنبدکاووس نیز در دهه مبارک فجر افتتاح شد.

وی ادامه داد: در سطح استان گلستان ۶۰۰ پروژه به بانک مسکن معرفی شده که تاکنون تعداد ۵۰۴ پروژه منجر به انعقاد قرارداد شده است و مجموعا تعداد واحدهای معرفی شده در کل استان، ۷۵۸۷ واحد می باشد که از این تعداد ۴۳۸۸ واحد به مبلغ بیش از ۱۶ هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده است.

جعفری اظهار داشت: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تاریخ ۳۰/۱۰/۱۴۰۲، تعداد ۱۷۲۴ فقره به مبلغ بیش از ۲ هزارو ۱۵۴ میلیارد ریال و همچنین تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تاریخ ۳۰/۱۰/۱۴۰۲، به تعداد ۴۶۴ فقره و به مبلغ بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا