کد خبر: 210602137857
جهانروزنامه

ایتالیایی ها غذا را کم می کنند

ترجمه: سلیم حیدری

یک گزارش نشان می دهد که قیمت سوپرمارکت ها در سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.

اتحادیه ملی مصرف کنندگان Altroconsumo هشدار داده است که استانداردهای زندگی خانواده‌های ایتالیایی در حال کاهش است زیرا محصولات غذایی در سوپرمارکت‌ها هر هفته گران تر می شوند.

قیمت‌ها در سوپرمارکت‌ها در سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است و ایتالیایی‌ها را مجبور به تغییر عادات خرید مواد غذایی و روی آوردن به تخفیف‌ها کرده است.

به گفته این سازمان، بسیاری از مصرف کنندگان یا مواد غذایی ارزان تری می خرند یا برخی از محصولات را از لیست خرید خود حذف می کنند.

آلتروکونسومو گفت: «مردم با افزایش مداوم قیمت‌ها مواجه هستند و هر هفته زمانی که مجبور می‌شوند هزینه کالاها را در صندوق‌های سوپرمارکت بپردازند، به این موضوع توجه می‌کنند. به علاوه، تبلیغات در تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها به‌طور دیوانه‌وار وعده‌ قیمت‌های پایین یا تبلیغات مختلف و تخفیف‌های ویژه را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها ارائه می‌کند.»

این سازمان قیمت‌ها را در ۱۲۰۳ فروشگاه تجزیه و تحلیل کرد و افزایش ۱۲.۶ درصدی هزینه‌های محصولات غذایی را بین مارس ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) تا مارس ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) نشان داد. داده‌ها نشان دادند که قیمت‌ها در طول سال گذشته تنها ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

گزارش اخیر کنفدراسیون عمومی صنایع ایتالیا نشان داد که اکثر خانواده‌های ایتالیایی از خرید مواد غذایی خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند مارک‌های ارزان‌تر سوپرمارکت بخرند یا به اقلام ضروری پایبند باشند.

داده ها نشان می دهد که خانوارها در سه ماهه چهارم سال گذشته در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۸.۷ درصد هزینه های غذایی خود را کاهش دادند.

ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان (UNC) گفت: “ایتالیایی‌ها به دلیل تورم سرسام‌آور رژیم غذایی اجباری دارند، که بعد از محصولات انرژی، عمدتاً بر محصولات غذایی تأثیر گذاشته است.”

قیمت مواد غذایی در ماه اوت (مرداد) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافت، در حالی که هزینه “سبد مصرف کننده” ۱۰.۲٪ افزایش یافت.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا