کد خبر: 18040190429
اخبار شرکت ها

ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر: گل‌گهر ۴۲ درصد از کنسانتره و ۳۰ درصد از گندله کشور را تولید می‌کند.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره سالن وزارت کشور با حضور ۸۲ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد.

این مجمع با حضور اعضای هیئت رئیسه در جایگاه قانونی، رسمیت یافت.

سال گذشته هم در بخش کنسانتره و هم در گندله افزایش تولید داشتیم. کسب ۸۵ رکورد تولیدی کمی و کیفی در سال گذشته باعث شد گل‌گهر جزو شرکت‌های برتر در این حوزه باشد.

سال گذشته درآمد شرکت ۵۳ درصد رشد داشت و به ۴۹ هزار میلیارد تومان رسید. درآمد تلفیقی شرکت ۶۲ هزار میلیارد تومان بود.

همچنین سود شرکت در سال گذشته ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و سود تلفیقی شرکت به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید که ۳۸ درصد رشد داشت.

تمام تلاش ما این است که منطقه گل‌گهر نقش نخست را در تولید مواد اولیه فولاد داشته باشد.

منطقه گل‌گهر تنها منطقه‌ای در ایران است که از سنگ‌آهن تا محصول نهایی را در اختیار دارد و از تولید سنگ‌آهن تا محصول نهایی در این شرکت حداکثر ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

در بحث توسعه هم توسعه تولید و هم توسعه زیرساخت‌ها را با هم به صورت همزمان دیده‌ایم.

در سال ۱۴۰۱ توسعه کیفی را در دستور کار داریم و دو تا سه پروژه را در این رابطه تعریف کرده‌ایم و اجرای این پروژه محصول گل‌گهر را در سطح ایران و جهان از نظر کیفی رقابتی می‌کند.

گل‌گهر در بازار سرمایه از وضعیت خوبی برخوردار است و در این بازار نفسگیر، گل‌گهر در جدول شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار دو سه پله رشد داشته است.

با مقایسه سهام کگل با سایر بازارهای موازی مانند طلا، ارز و… از رشد خوبی برخوردار بوده است و این نشان می‌دهد بازار سرمایه به کگل اعتماد کامل دارد.

در سه شرکت جانجا، تجلی و جهان فولاد سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و استراتژی خوبی برای منطقه گل‌گهر تعریف شده است.

تکمیل زنجیره تولید فولاد با سه میلیون تن ورق فولادی در دستور کار داریم.

تامین سنگ برای آینده و تداوم فعالیت گل‌گهر حیاتی است و برای این منظور ۱۰ دستگاه حفاری تهیه کردیم و به دنبال اکتشاف در ایران و سایر کشورها مانند افغانستان خواهیم بود.

به زودی به دنبال زیرزمینی کردن یکی از معادن گل‌گهر خواهیم بود و آنومالی‌های خوبی در میان معادن گل‌گهر کشف کردیم که پس از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

گل‌گهر به زودی از تک‌محصولی بودن خارج خواهد شد و مس، طلا و آنتیموان نیز به سبد محصولات شرکت اضافه می‌شود.

گل‌گهر در زمینه بومی‌سازی و فعالیت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه و توانمندی‌های داخلی توجه زیادی داشته است

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا