کد خبر: 171001116176
اخبار شرکت ها

بازدید نماینده کرمان و راور به همراه مدیران عامل شستا و تاصیکو از مجموعه مس باهنر

ابراهیم بازیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و امیر حسین نادری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به همراه زاهدی نماینده مردم کرمان و راور ضمن حضور در شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان از خطوط تولید شرکت از جمله تولید ورق و تسمه و خط تولید لوله های مسی مقاطع مختلف و ریخته گری ، نورد سرد و گرم و همچنین تولیدات جدیدشرکت که با توان و دانش فنی داخلی تولید شده است بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مس شهید باهنر، مجید ضیائی مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در نشستی با حضور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و بازیان مدیر عامل شستا و نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و جمعی از مدیران داخلی ضمن گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از او بعنوان شخصیتی برجسته و الگوی رفتاری در کار جهاد گونه یاد کرد.

وی در ادامه ضمن بیان آمار و گزارشی از روند تولیدات و رویکرد دانش بنیان و بومی سازی برخی تولیدات به بخشی از مشکلات و چالش های موجود و اثر گذاری نوسانات و سیاست های ارزی بررروند تولید و صادرات نیز اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد ،طرح موضوعات و مشکلات مطرح شده در این نشست بتواند باعث خیر و با یاری و پیگیری های مدیران بالادستی و نمایندگان محترم مجلس گره گشای مشکلات این صنعت باشد .

ضیائی افزود: با وجود تمام مشکلات متعدد و تحریم های موجود ،همکاران ما توانستند با تلاش جهاد گونه تولیدات شرکت را به ظرفیت اسمی برسانند ضمن اینکه با اتکا به خلاقیت و توان داخلی بومی سازی بسیاری از قطعات مورد نیاز نیز محقق شد.

وی گفت: اخیرا یک شرکت خارجی از همکاری و ارائه دانش فنی خود جهت تولید یک نوع لوله مسی با شیارهای داخلی خود داری کرد ولی همین موضوع باعث انگیزه شد و همکاران با تکیه بر دانش و خلاقیت خود توانستند در تولید این محصول موفق عمل کنند و هم اینک با جرات می توان گفت کیفیت لوله های شیار دار تولید شده این شرکت از نمونه خارجی آن بهتر است و بکار گیری آن باعث افزایش راندمان سیستم های گرمایشی و سرمایشی می شود و امکان صادرات دارد.

ابراهیم بازیان ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صنایع مس شهید باهنر در تولید محصولات دانش بنیان و همچنین رسیدن و به ظرفیت اسمی باحفظ کیفیت ابراز داشت: رویکرد جدید شستا در دولت سیزدهم ؛توسعه سرمایه گذاری ها ، ایجاد اشتغال و توجه به تنوع و توسعه تکنولوژی است.

جای خوشحالی است که مس باهنر توانسته است با وجود تحریم ها و شرایط اقتصادی امسال به ظرفیت اسمی خود دست یابد.

وی بیان داشت طبق برنامه ۵ ساله هدف گذاری ما سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار میلیاردی در مجموعه شستاست که بخش عمده سرمایه گذاری ها از محل توسعه واحد هایی همچون مس شهید باهنر است که در حوزه صنعت و معدن فعال هستند و با دارا بودن نیروهای مستعد و خلاق خوش درخشیده اند، این صنعت که در زنجیره تولید فعال است می تواند حاشیه سود خوب داشته باشد به شرطی که بتوانیم راه را برایش هموار کنیم.

وی در ادامه خطاب به زاهدی اظهار داشت :در این مقطع حساس رفع برخی از موانع و چالش ها می تواند با کمک نمایندگان مجلس و مسئولین دولت حل شود، وی گفت بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری به رونق تولید و کسب و کار تاکید کرده اند و فرمودند در جنگ اقتصادی هستیم و همت همگانی می طلبد.

وی در ادامه افزود : بایستی شرکتی مثل مس شهید باهنر با پتانسیل ها و ویژگی هایش دارای معدن باشد و این مهم باید سالها پیش عملی میشد و این نقص قوانین است بهر حال شرکتی با این عظمت که زنجیره تولید دارد باید از امتیاز هایی برخوردار باشد؛بی شک برخی از موضع گیری ها و سیاست گذاری ها می تواند برای صنعت و اقتصاد چالش ایجاد کند در این بخش یک نگاه ما به چالش هاست و یک نگاه به خلاقیت هاست و ما را دچار سر در گمی کرده است.

معادن طبق قوانین فعلی در مزایده واگذار می شود ولی باید برای چنین شرکتی با حجم تولیدات و سرمایه گذاری هنگفت؛ راهکاری مناسب یافت که این مهم با همکاری مجلس محترم باید مورد بررسی قرار گیرد.

نادری شرکت مس باهنر را یکی از مهم ترین شرکت های صدر تامین در گروه صنایع معدنی بر شمرد و افزود: تلاش خواهیم کرد فعالیت های این شرکت به ویژه در تولید محصولات جدید و دانش بنیان را توسعه دهیم . وی همچنین نیروهای خلاق مس باهنر را مهم ترین سرمایه در صنایع مس ذکر کرد.

امیر حسین نادری در ادامه سخن ؛ تحریم های بین المللی ومشکلات ارزی همچون تفاوت ارز نیمایی و ارزآزاد چند نرخی بودن ارز و نوسانان ارزی را مشکلات موجود بر سر راه صادرات ذکر کرد افزود : با وجود مشکلات متعدد انتظار داریم که نمایندگان مجلس این مباحث را با جدیت پیگیری کنند.

بهر حال ما در گردنه ای قرار گرفتیم که دشمن تمام توانش را بکار گرفته تا روی معاش مردم اثر بگذارد و اگر اقتصاد ضعیف باشد نمی توان با شرایط تحریم مقابله کرد این شرکت نیز هر آنچه در توان داشته بکار برده است و در این مقطع زمانی به کمک و حمایت همه جانبه نیاز دارد..

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور نیز در سخنانی اظهار داشت: دنیا از سال ۲۰۳۰ به شدت به مس نیاز خواهد داشت و نظام هوشمندی در دنیا درحال شکل گیری است، جریان متاورس دنیای پیچیده ای است که ابعاد مختلفی خواهد داشت و در آینده تکنولوژی هایی مثل مس حرف اول را خواهد زد .از این جهت ‌ضمن توجه به صنایع مس بایستی زنجیره تولید مس را توسعه داد.

وی تاکید کرد مشکلات و موانع بر سر راه مس شهید باهنر را در مجلس پیگیری و تلاش خواهیم کرد در حوزه توسعه این صنعت و همچنین موضوع واگذاری معدن اقدامات لازم صورت گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا