کد خبر: 29090061691
روزنامهسلامت و رفاه

بازگشایی مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا دو هفته آینده

وزیر بهداشت با اشاره به سرعت انتقال سویه اومیکرون، بر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

بهرام عین‌اللهی، در حاشیه جلسه اضطراری ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: توصیه ما در درجه اول این است که همه به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کنند. آنهایی که یک دوز واکسن تزریق کردند حتماً دوز دوم را تزریق کنند.

وی افزود: همچنین کسانی که ۳ ماه از تزریق دوز دوم واکسن‌شان گذشته است می‌توانند برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تمام مراکز واکسیناسیون خود را در کل کشور فعال می‌کنیم تا مشابه فعالیت‌شان در چند ماه قبل به همان شکل بتوانند واکسیناسیون را انجام دهند.

وی افزود: جهش اومیکرون کرونا خصوصیت انتشار خیلی سریع دارد و در فاصله یک روز و نیم به اندازه دو برابر منتشر می‌شود و در کشورهای دیگری که گرفتار این ویروس هستند می‌بینیم که سرعت انتشار خیلی بالا است؛ بنابراین باید مقاومت خود را افزایش دهیم.

عین‎اللهی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، ادامه داد: الان ثابت شده است کسانی که ماسک می‌زنند گرفتار اومیکرون نمی‌شوند، بنابراین توصیه می‌کنم مردم حتماً ماسک بزنند و فاصله‎گذاری را رعایت کرده و تا حد امکان از تجمعات و حضور در اماکن سر بسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

وی در ادامه با عنوان این موضوع که از مراکز دانشگاهی خواستیم برای مقابله با اومیکرون مراکز تجمیعی را فعال‌تر کنند، گفت: تا دو هفته آینده باید مراکز تجمیعی بازگشایی شود.

وزیر بهداشت بر لزوم افزایش رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی تاکید کرد و افزود: با توجه به ورود اومیکرون به کشور، گسترش واکسیناسیون ضروری‌تر شده و در اولویت است.

وی گفت: در همه استان‌ها واکسن به میزان کافی موجود است، اما در برخی نقاط استقبال از واکسن مناسب نیست.

وزیر بهداشت افزود: امیدواریم ۸ میلیون نفری که هنوز واکسن نزده‌اند زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای تجمیعی واکسیناسیون در هفته‌های آتی بازگشایی شوند، گفت: برای افرادی که نمی‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، گروه واکسیناسیون به منازل این افراد اعزام می‌شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا