کد خبر: 260402133003
انرژیروزنامه

بالاترین پلکان قیمتی تعرفه برق در انتظار مشترکانی که در سامانه املاک ثبت‌نام نکرده‌اند

طبق قانون، وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق کنتورهایی که ساکنان آنها در سامانه املاک و اسکان کشور، خوداظهاری نکرده‌اند را با بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

به گزارش عصراقتصاد، مدیرعامل توانیر در این رابطه گفت: مشترکانی که اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکنند، مشمول بالاترین تعرفه برق می‌شوند و اجرای این قانون بعد از اطلاع رسانی، برای مشترکان پرمصرف‌ آغاز می‌شود.

آرش کردی با اشاره به تاکید قانون بر اجرای این طرح، گفت: اجرای این طرح با درنظر گرفتن قواعدی اجرایی خواهد شد، لازم است اطلاع رسانی کامل صورت گرفته باشد و پیام‌های لازم به مشترکانی که خطاب این موضوع هستند ارسال شود.

وی افزود: بعد از چندین بار تکرار در اطلاع‌رسانی این طرح از مشترکان پرمصرف آغاز می‌شود و با یک شیب مناسب این کار را انجام خواهیم داد.

طبق قانون، وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق شمارشگر (کنتور)هایی که ساکنان آنها در سامانه املاک و اسکان کشور، خوداظهاری نکرده‌اند را با بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

کلیه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان مکلفند محل اقامت اشخاص حقیقی را با روشی که توسط کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی مرکز ملی فضای مجازی با استفاده از پایگاه اطلاعات مکان اقامت اشخاص حقیقی سازمان ثبت احوال کشور و سامانه املاک و اسکان کشور تعیین می شود، استعلام نمایند و اخذ هرگونه اطلاعات مشابه از اشخاص، تخلف محسوب و متخلف به مراجع انتظامی مربوطه معرفی می شود. تبادل اطلاعات موضوع این ماده بین دستگاه های اجرایی، رایگان است.

سرپرستان خانوارهای تک نفره و بیشتر مکلفند اقامتگاه اصلی خانوار را (یک واحد ملکی یا استیجاری یا رایگان) حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از انتشار دستورالعمل مذکور در بند (۱) این تبصره، در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نمایند.

علاوه بر اقامتگاه اصلی، هر خانوار می تواند یکی از واحدهای تحت تملک خود را در شهری غیر از شهر محل اقامتگاه اصلی، به عنوان اقامتگاه فرعی ثبت نماید.

در صورتی که اقامتگاه اصلی خانوار، تحت تملک یکی از اعضای خانوار باشد، خانوار مذکور می تواند حداکثر یک واحد دیگر از واحدهای تحت تملک خود را در همان شهر محل اقامتگاه اصلی به عنوان اقامتگاه فرعی ثبت نماید. اقامتگاه های موضوع این بند مشمول مالیات مندرج در ماده ۵۴ مکرر این قانون نمی شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا