کد خبر: 220802143153
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

بانک آینده درگیر افزایش سرمایه

مجمــع عمومــی فوق العــاده بانک آینــده بــرای ســال مالــی ۹۹ بــا مشــارکت ۳.۸۳درصــد از سهامداران رسیمت یافت و برگزار شد. در ایــن مجمــع مجوزهــای اول و دوم ارزی، صندوق های زمین و ساختمان و امالک اخذ شد و. درآمدهــای غیرمشــاع بانــک افزایــش چنــد برابری داشته است مجمــوع منابــع مردمــی بانک بــه ۲۵۰ هزار میلیــارد تومــان رســیده کــه نســبت بــه ســال قبل رشد ۲۶درصدی داشته اســت و. ســهم منابــع ارزان قیمت افزایـش یافته اســت. ســهم ســپردههای دیــداری از ۳.۱درصــد بــه ۳درصد رسیده است.. همچنین بیش از ۸ میلیون سپرده داشــتیم.

سرانه سپرده به شعبه ۳۰هزار و مجمــوع مشــتریان ۵۶۰۰ و مانــده کل تسهیالت ۱۰۶هزار میلیارد تومان به صورت خالص بوده اســت. در سال ۱۴۰۱ رشد تسهیالت بیش از ۱۰۰درصــد بــوده اســت.

درآمدهای کارمــزدی ۱۰۲ میلیــارد تومــان بــوده کــه در ۷ماهــه ۱۴۰۲ همیــن عدد تکرار شــده اســت. در بودجه ســال آینــده، ۲۰۲ میلیــارد تومــان پیشبینــی شده است. ۳درصد سپردههای مردمی را در قالــب اوراق مرابحــه دولتــی در پرتفــو داشــتیم کــه انجام شــد. موضوع بدهیهــا، موسســه اعتبــاری افضــل توس بود که به ســرانجام رســید.

گزارش امالک و داراییها نیز انجام شد. در ادامــه مجمــع عمومــی فوقالعــاده بانک آینــده و در توضیــح درخصــوص برخــی از بندهــای حسابرسی عنوان شد: بســیاری از بندهــای مربوط بــه ایرانمال )از جملــه بنــد ۶-۲ )حــل شــده و در صورت هــای مالی آتی تکرار نمی شوند.

قراردادهــای ارزی ایرانمــال حــل و فصــل شــدهاند و توافقــات بــا پیمانــکاران صــورت گرفتــه اســت. پروژه هتل روتانا مشــهد به اتمام رســیده و بانک هم در حال اســتفاده از بخش تجاری این پــروژه اســت. بانک ملــزم به فروش اســت و قصد نگهــداری آن را نــدارد. اطالعــات قیمتگــذاری این هتل در کدال درج شده است.

هتــل دزاشــیب حکــم تخریــب چنــد طبقــه را داشــت کــه بــا اعتــراض ما مواجه شــد و در حال پیگیــری در دیوان عدالت اداری هســتیم. با فرض تخریب، قیمتگذاری شده است.

مســائل ارزی بــا پیمانــکاران ارزش آفریــن نیز به طور کامل تمام شــده اســت. اختالفی برای دسترســی وجــود دارد کــه بر اســاس تکالیــف قصد ورود نداریم و قصد داریم آن را واگذار کنیم. جلساتی برای پذیرش شرکت ارتباطات فردا برگزار شــده است. پیشــنهاد افزایش ســرمایه به هیات مدیره ارائه شده است.

در حال انجام امور ثبت ایرانمال هستیم. به زودی مجمع سال مالی ۱۴۰۰ برگزار می شود. تا یکــی دو ماه آینده نتیجه تجدید ارزیابی دارایی ها اعالم میشود. مجمــع عمومــی فوقالعــاده، بــرای تعییــن هیات مدیره هم به دلیل آماده نشــدن اســناد به تنفس خورد. بانک مرکزی قول داده که تا چند روز آینده اعضای پیشـنهادی را تایید کند تا ۶ آذر ماه رای گیری در این خصوص انجام شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا