کد خبر: 26129919578
اخبار شرکت ها

با حضور بیش از ۸۸ درصد سهامداران صورت گرفت؛ افزایش سرمایه شستا تصویب شد

مجمع فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) با حضور ۸۸.۷۷ ‌درصد از صاحبان سهام به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

در این جلسه که صبح روز سه‌شنبه ۲۶ اسفنرماه ۱۳۹۹ با رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد و افزایش سرمایه ۷۷ درصدی این شرکت به تصویب رسید.

محمدرضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در ابتدای این مجمع ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال مالی ۱۳۹۹ به تشریح اقدامات اساسی شستا پرداخت و با اشاره به شرایط مطلوب این شرکت در سال جاری، گفت: برآورد از سودخالص شستا در پایان سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۳/۳۱  به رقم بیش از ۳۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در خصوص جهش عملکرد شرکت‌ها و کاهش شرکت‌های زیان‌ده، توانستیم تعداد این شرکت ها را از ۴۰ شرکت در سال ۹۶ به ۸ شرکت در اسفند ماه ۹۹ برسانیم و با توجه به بودجه ریزی و برنامه ریزی های اتجام شده تعداد این شرکت ها در سال ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل شستا با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از عملکرد مالی شرکت‌های تابعه بیان داشت: میزان فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی از ۷۰۰۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به بیش از ۱۱۰۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

محمد رضوانی‌فر با اشاره به اخذ گزارش مقبول حسابرسی برای اولین بار پس از ۲۲ سال در سال ۹۹ افزود: با اقدامات انجام شده در راستای شفافیت و ارایه گزارش‌های مالی تعداد گزارش‌های مقبول حسابرسی شرکت های تابعه در ۶ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های جاری و خاتمه یافته شستا گفت: در سال ۹۹ بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید و تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ تعداد دیگری از پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری قریب ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.

رضوانی‌فر با تصویب افزایش سرمایه ۷۷ درصدی شستا، گفت: منابع حاصل از این افزایش سرمایه صرف تسریع و شتاب‌دهی اجرای پروژهای جاری و جدید شستا خواهد شد.

در ادامه با اکثریت آرا افزایش سرمایه ۷۷درصدی شستا تصویب شد.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیات رئیسه مجمع به سوالات سهامداران و حاضران پاسخ دادند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا