کد خبر: 22010177362
عصر انقراض (طنز)

با خودروهای اسقاطی خداحافظی کنید (طنز)

راضیه حسینی

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر روند نوسازی این ناوگان گفت: «قیمت متوسط اسقاط خودرو به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و این فرصت خوبی است که تاکسیرانان برای نوسازی اقدام کنند.»

بشتابید، بشتابید. دیگر عمراً از این فرصت‌های طلایی گیرتان بیاید. باورتان می‌شود؟ قرار است سی میلیون و پانصد هزار تومان وجه رایج مملکت بابت اسقاط خودرو بدهند. این یعنی حل مشکل همه افرادی که تا به حال خودروی اسقاطی زیر پای‌شان بوده.

همه آن‌هایی که برای خرید یک خودروی صفر داخلی معطل همین سی میلیون تومان بودند. همه‌ش با خودشان می‌گفتند: «ای کاش قیمت اسقاط خودرو بشه سی میلیون و پونصد هزار تومن تا ما هم بتونیم بریم یه خودروی صفر بخریم.»

این اصلاً مهم نیست که خودرویی مثل سمند فقط در یک روز چهل میلیون تومان گران شده. یعنی نه میلیون و پانصد تومان بیشتر از اسقاط یک خودرو، افرایش قیمت داشته.

این هم که کلاً همه خودروهای داخلی یک‌هو ده تا بیست میلیون گران شدند اندازه یک ارزن مهم نیست. بد به دل‌تان راه ندهید. خوش‌بین باشید و به آینده‌ای روشن با سی میلیون و پانصد هزار تومان پول فکر کنید.

با این پول چه کارها که نمی‌توان کرد. صاحب خودروی اسقاطی در باغی پر از خودرو قدم می‌گذارد و نمی‌داند کدام را انتخاب کند. تیبا، سمند، پژو…

احتمالاً به زودی در سطح شهرها رژه خودروهای صفر و نو را خواهیم دید. دیگر صدای آب‌هویج گرفتن، از حتی یک دنده، بلند نمی‌شود. خودروهای قدیمی و فرسوده به زودی جای خودشان را به ماشین‌های صفرکیلومتر داخلی می‌دهند و شهر را از اینی که هست زیباتر می‌کنند.

آن‌قدر زیبا که اصلاً آدم دلش نمی‌آید برود خانه. همه‌ا‌ش می‌خواهد یک گوشه بنشیند و به خیابان زل بزند و بگوید «واقعاً دم‌تون گرم که با سی میلیون و پونصد هزار تومن باعث شدید همه بتونن ماشین نو بخرن.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا