کد خبر: 03050038930
اقتصاد

با کمبود روغن موتور در بازار مواجهیم

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تامین روغن موتور از وظایف ذاتی وزارت صمت است و سازمان حمایت باید بازار را کنترل و رصد کند اما با این حال سازمان راهداری تخصیص روغن موتور به کامیون‌های فعال پای بندر امام را برعهده گرفته است.

غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به معطلی کامیون‌ها در بنادر و گمرکات برای انجام عملیات بارگیری و تخلیه اظهار داشت: دلایل معطلی رانندگان در بنادر و گمرکات برای بارگیری متفاوت است و به شرایط بستگی دارد اما یکسری از عواملی که باعث ایجاد تاخیر و معطلی در تخلیه و بارگیری کامیون‌ها می‌شود، خارج از اراده دستگاه‌ها است.

وی افزود: برای مثال پیش آمده که سامانه گمرک چند بار در روز قطع شود اما باز هم نمی‌توان انگشت اتهام را به فقط سمت یک دستگاه برد چراکه گاها برق در این مناطق قطع می‌شود و سامانه‌ها دچار مشکل می‌شوند که تمام این‌ها باعث معطلی رانندگان خواهد بود.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه رانندگان و کامیون داران تمام این شرایط را پذیرفته‌اند و در این مسیر در حال تردد و جابه جایی بار هستند، گفت: این مسائل با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف قابل رفع است اما در زنجیره تامین که دستگاه‌های متعددی در آن حضو دارند، نمی‌توان گفت بخش حمل و نقل باید همواره در شرلیط فوق‌العاده باشد.

دغاغله گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که در یک تغییر شیفت کارکنان و تغییر شیفت، دو تا سه ساعت ارایه خدمات متوقف می‌شود در حالی که باید نیروی جایگزین وجود داشته باشد تا رانندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند نسبت به تخلیه و بارگیری اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکل کمبود روغن موتور در بازار اظهار داشت: تامین روغن موتور از وظایف ذاتی وزارت صمت است و سازمان حمایت باید بازار را کنترل و رصد کند اما با این حال سازمان راهداری تخصیص روغن موتور به کامیون‌های فعال پای بندر امام را  برعهده گرفته است و این اقدام به قبل از حمل کالاهای اساسی مربوط می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر روغن موتور در بنادر بین رانندگان توزیع می‌شود، گفت: از وزارت صمت تقاضا داریم که به رفع مشکل کمبود روغن موتور در بازار ورود کند تا هر چه سریع‌تر این مشکل جدی برطرف شود و رانندگان برای تامین روغن موتور دغدغه‌ای نداشته باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا