کد خبر: 270303163078
اخبار شرکت هابانک و بیمه

برگزاری همایش بزرگ مدیران و روسای استان و شعب بیمه‌ آسیا با حضور رییس کل بیمه مرکزی

همایش بزرگ مدیران و روسای استان ها و شعب بیمه آسیا با محوریت اصلاح ترکیب پرتفوی با نگاه سودآوری، طی دو روز در بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، این گردهمایی در نخستین روز برگزاری با حضور دکتر استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، سید مجید پرپنچی مشاور وزیر و مدیر کل مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه‌آسیا و همچنین مدیران، روسای استانی و شعب این شرکت، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در سخنرانی افتتاحیه همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، اظهار داشت: بیمه آسیا به عنوان گنجینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، و به عنوان برند محبوب مردم ایران با توانمندی‌های مالی و فنی، کارشناسان خبره و شبکه فروش حرفه ای و وفادار، تاثیر بسزایی در موفقیت‌های صنعت بیمه کشور دارد و توانسته است برای هفتمین سال در بین یکصد شرکت برتر کشور جای گیرد و در صنعت بیمه رتبه نخست را کسب کند.

نایب رئیس هیئت مدیره بیمه آسیا در ادامه سخنان خود گزارشی اجمالی از روند فعالیت های شرکت از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ را ارائه داد و گفت: در این مدت، سرمایه شرکت در دو مرحله از ۲۳۰ میلیارد تومان به ۳۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در راستای گسترش خدمات به مردم در اقصی نقاط کشور، تعداد شعب از ۸۹ به ۱۰۳ و تعداد نمایندگان از ۳۸۳۶ به ۶۱۵۶ نفر رسید.

مدیرعامل بیمه آسیا گفت: سرانه نیروی انسانی و عملکرد فنی (تولید و خسارت) این شرکت در سال ۱۳۹۷ به عدد ۲۸۱۰۸ و در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۰۹۷۸۲ رسید.

مسعود بادین عملکرد سال ۱۴۰۲ بیمه آسیا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این سال روزانه ۶۳ میلیارد تومان خسارت به مردم پرداخت شد و طی این سال، بیش از ۲۹ همت تولید و ۱۸ همت خسارت پرداخت شد. همچنین تعداد بیمه نامه‌های صادره در این سال ۱۰.۶ درصد رشد داشته است که نسبت به رشد ۷.۴ درصدی صنعت بیمه، در راستای برنامه فروش بیمه نامه های خرددر سطح کلان وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

مدیرعامل بیمه آسیا اعلام کرد در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت و خروج از بیمه نامه های زیانده، سال گذشته در خصوص بیمه نامه های درمان اقدامات خوبی صورت پذیرفت و خروج چند بیمه گذار عمده از پرتفوی بیمه ای شرکت در راستای همین روند انجام شد.

ضمنا با توجه به تجدید نظر در نحوه صدور بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل، سهم پرتفوی این رشته بیمه ای از کل پرتفوی بیمه آسیا ، ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرد که این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا می کند.

مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه به موضوع انجام اصلاح ساختار سازمانی در بیمه آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: این اصلاح ساختاری در راستای افزایش سرعت کار و چالاک سازی فرایندهای عملیاتی و کاهش بروکراسی اداری انجام شده است.

گفتنی است، در نخستین روز برگزاری همایش، شش کار گروه از جمله کارگروه‌ بیمه های زندگی و کارگروه بیمه های مسئولیت و درمان با مدیریت فرامرز خجیر عضو هیات مدیره و معاون فنی بیمه های اشخاص و مسئولیت، کارگروه بیمه های اتومبیل و کارگروه بیمه های آتش سوزی، باربری و مهندسی با مدیریت غلامرضا سرلک معاون فنی بیمه های اموال، کارگروه حقوقی و پشتیبانی با مدیریت سید مهدی صادقی عضو هیات مدیره و معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی و گارگروه مالی با مدیریت محمد افتخاری معاون مالی و اقتصادی با موضوع بررسی مسائل و چالش های پیش رو با حضور مدیران و روسای شعب برگزار شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا