کد خبر: 280703176626
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

برگزاری گردهمایی کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای فولاد مبارکه

دومین گردهمایی کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شرکت فولاد مبارکه با حضور کارکنان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای پیمانکاران، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی، سرپرست ایمنی فنی و بازرسی و حدود ۳۰۰ از کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای فولاد مبارکه روز یک‌شنبه ۲۲ مهر برگزار شد.

در این گردهمایی که با هدف ارتقای ایمنی و بهداشت در سازمان و افزایش آگاهی نسبت به مسائل ایمنی و بهداشت حرفه‌ای برگزار شد، علی کیانی، رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی نتایج و یافته‌های حاصل از ممیزی‌های داخلی و خارجی در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را تشریح کرد و با تأکید بر لزوم توجه جدی به مسائل ایمنی گفت: نتایج این ممیزی‌ها به‌وضوح نقاط قوت و ضعف موجود در سیستم ایمنی سازمان را نمایان می‌کند.

کیانی تصریح کرد: نقش کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در بهبود وضعیت ایمنی بی‌بدیل است و آن‌ها باید به‌عنوان ناظرین اصلی به سیاست‌های سازمان پایبند باشند و به تحقق اهداف ایمنی کمک کنند و در صورت بروز انحراف گزارش‌های مستندی به مدیران نواحی جهت بهبود شرایط ارائه نمایند.

جواد کیانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای بهبود نتایج ایمنی در بین فولادسازان، گزارشی جامع از عملکرد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای شرکت ارائه داد و ضمن تأکید بر اهمیت تقویت فرهنگ ایمنی مثبت در راستای پیاده‌سازی سیاست‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سازمان و نقش مدیریت ارشد سازمان در تقویت لایه‌های ایمنی گفت: مطابق الگوی جهانی انجمن تولیدکنندگان فولاد، تعهد رهبری و فرهنگ ایمنی، ایمنی شغلی، ایمنی فرایند و سلامت شغلی چهار مقوله کلیدی هستند که در برنامه پنجم سازمان گنجانده شده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوعات نه‌تنها به ارتقای ایمنی در محیط کار کمک می‌کنند، بلکه نقش اساسی در بهبود فرایندها و سلامت کارکنان دارند.

کیانی با بیان اینکه به‌زودی سیستم مدیریت مبتنی بر این الگو در شرکت پیاده‌سازی خواهد شد، افزود: این اقدام گامی مهم در راستای تقویت فرهنگ ایمنی و بهبود مستمر در حوزه‌های ایمنی و بهداشت خواهد بود.

در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ و تبادل‌نظر برگزار شد و طی آن کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، نظرات و پیشنهاد‌های خود را با هدف بهبود مستمر در ایمنی و بهداشت مطرح کردند.

گفتنی است این گردهمایی به‌عنوان یک پلتفرم مؤثر برای تبادل‌نظر و به اشتراک‌گذاری تجارب، مسیر را برای بهبود مستمر ایمنی در سازمان هموار ساخت. مشارکت فعال کارکنان و مدیران در این نشست نشان‌دهنده عزم جدی شرکت فولاد مبارکه برای ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و این اقدام، نه‌تنها به افزایش ایمنی در فرایندهای کاری کمک خواهد کرد، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک مدل موفق در صنعت فولاد کشور نیز مطرح شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا