کد خبر: 02070047533
بانک و بیمهروزنامه

بسیاری از واحدهای تولیدی زیر چرخ‌دنده‌های بانک‌ها له می‌شوند

 دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه بر ضرورت اصلاح نظام بانکداری کشور برای کمک به رونق تولید تاکید کرد

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در گرگان عمده مشکلات بخش تولید کشور را قوانین بانکی عنوان کرد و گفت: امروز خیلی از واحدهای تولیدی زیر چرخ‌دنده‌های بانک‌ها در حال له شدن هستند و باید سیستم بانکی کشور اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید عمرانی در جمع مدیران اقتصادی استان گلستان عمده مشکلات بخش تولید کشور را قوانین بانکی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکداری کشور برای کمک به رونق تولید تصریح کرد: علاوه بر مسائل بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و تحریم و خودتحریمی‌های داخلی و نبود حمایت مقتدرانه و قوی برخی مدیران که تصمیمات شجاعانه بگیرند از دیگر مشکلات بخش تولید کشور است.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه امیدواریم در دولت جدید نظام بانکداری کشور اصلاح شود، گفت: باید مقررات دست و پاگیر و زاید که  مانع بخش تولید هستند،  شناسایی شود و قوه مقننه برای اصلاح این قوانین ورود کند.

عمرانی ادامه داد: با همه احترامی که برای مدیران سخت‌کوش قائل هستیم اما در برخی موارد باید برخی مدیران را هم به مشکلات بخش تولید اضافه کنیم.

او گفت: مدیران باید قوانین را به نفع تولیدکنندگان تفسیر کنند و برای هموار کردن مسیر تولید تصمیمات شجاعانه بگیرند.

اجازه نمی‌دهیم واحد تولیدی که کارگر دارد، تعطیل شود

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه با بیان اینکه در قوه قضائیه از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان استفاده می‌کنیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم واحد تولیدی که کارگر دارد، تعطیل شود.

عمرانی از افزایش نظارت‌های دستگاه قضایی بر گمرکات کشور خبر داد و افزود: اجازه نمی‌دهیم گمرک به حیاط خلوت کسانی تبدیل شود که در قالب ثبت سفارش کالاها، ارز دولتی کشور را هزینه می‌کنند و سودهای کلان به جیب می‌زنند.

او درباره موضوع پرونده دپوی ۳۰۰تن سُرم از پنج سال پیش تاکنون در گمرک اضافه کرد: باید مهلت قانونی در ترخیص کالاها از گمرک رعایت و کالاهایی که پس از مهلت قانونی ترخیص نمی‌شوند تعیین تکلیف شود.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه تاکید کرد: رسیدگی به پرونده این محموله در حال انجام است و شاید زمان رسیدگی طولانی شود، اما با همه کسانی که در این بخش کوتاهی و یا ترک فعل کرده‌اند، برخورد می‌کنیم و باید پاسخگو باشند.

معاون قضایی دادستان کل کشور برای شرکت در شانزدهمین  یادواره شهدا و همایش تجلیل از خانواده‌ای ایثارگران دستگاه قضایی گلستان به گرگان سفر کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا