کد خبر: 24030032265
انرژی

بسیج ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در کشور می سازد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج براساس یک توافقنامه پنج هزار نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک خانگی را در نقاط محروم و روستایی کشور می سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۱۲ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در روستای شارانی مریوان اظهار کرد: توسعه این نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر کمک به تولید انرژی در کشور زمینه ساز کمک مالی به خانواده‌های محروم روستایی است.

وی افزود: ساخت چنین نیروگاه‌هایی در حجم انبوه در روستاها به پایداری تأمین برق کشور کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ایران جزو کشورهای پرمصرف در زمینه انرژی برق است و با توسعه نیروگاه‌های کوچک خانگی می‌توانیم به تأمین پایدار انرژی در کشور کمک ویژه ای کنیم.

سردار سلیمانی افزود: در کشورهای اروپایی که روزهای کمتری آفتاب دارند ۳۰ درصد انرژی برق خود را از پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کنند در حالی که در کشور ما روزهای آفتابی بیشتری داریم.

وی اعلام کرد: بسیج توافقنامه‌ای را با نهادهای حمایتی و اجرایی امضا کرده است که پنج هزار نیروگاه خورشیدی خانگی را بسازد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از این تعداد ۲۴۰ واحد در کردستان قرار دارد که امروز ۱۲ واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

درآمد ماهیانه ۱۵ میلیون ریال برای صاحبان نیروگاه‌های خانگی

علی‌اصغر عزیزی‌فر رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای در راستای دستور سازمان بسیج سازندگی در قالب جهاد روشنایی در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۲۴۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس را در سطح استان راه‌اندازی می‌کنیم.

عزیزی‌فر عنوان کرد: ایجاد اشتغال و درآمد ثابت برای خانواده‌های مددجو و نیازمند زیرپوشش امداد و کمک به تأمین برق در استان از مهمترین اهداف اجرای این برنامه است.

وی افزود: برای این ۲۴۰ نیروگاه در مجموع ۱۶۸ میلیارد ریال اعتبار مالی در نظر گرفته شده است و به صورت ماهیانه برای مالکان آنها درآمدی بالغ بر ۱۵ میلیون ریال خواهد داشت.

عزیزی فر اعلام کرد: ۱۰ میلیون تومان از مبلغ اجرای هر نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس برق توسط بسیج سازندگی، ۱۰ میلیون تومان از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق کمیته امداد و ۵۰ میلیون تومان تجهیزات ارزان قیمت نیز در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا