کد خبر: 231201124308
اقتصادراه و مسکن

بلیت اتوبوس ۴۰ درصد گران شد

شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند قیمت بلیت اتوبوس را برای سال آینده اعلام کرد. قیمت بلیت اتوبوس ۴۰ درصد گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ شورای شهر تهران افزایش قیمت ۴۰ درصدی کرایه اتوبوس با اتفاق آرا به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش با ۲۰ رأی موافق پس از بررسی‌های صورت گرفته و بر اساس پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رقم ورودی اتوبوس عادی و تندرو هزار و ۸۰۰ تومان و یکسان خواهد بود.

بنابراین در شورای شهر افزایش قیمت ۴۰ درصدی کرایه اتوبوس با اتفاق آرا به تصویب رسید. این افزایش قیمت از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال می‌شود.

همچنین به ازای هر ۵ کیلومتر ۶۰۰ تومان بر روی قیمت بلیت افزوده می‌شود.

بلیت مترو در سال آینده چقدر است؟

تشکری هاشمی، اعضای شورای شهر تهران افزود: بر این اساس به طور میانگین قیمت بلیت مترو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است و از آنجایی که نرخ تورم ۴۶ درصد تعیین شده است این افزایش نرخ کمتر از نرخ تورم است.

وی با بیان اینکه در مورد بلیت تک سفره و کاغذی که صف‌های طولانی در ایستگاه‌های مترو ایجاد می‌کند نیز برای اینکه مردم رغبت کنند از بلیت الکترونیک استفاده کنند مبلغ پرداختی ۴۰۰۰ تومان برای سفرهای داخل شهر تعیین شده، گفت: بر همین اساس قیمت بلیت تک سفره برای کرج ۵۰۰۰ تومان، هشتگرد ۹۰۰۰ تومان و مترو فرودگاه امام ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: قیمت کارت بلیت نیز ۱۲ هزار تومان خواهد بود و همچنین برای اقشار خاص همچون کمیته امداد، بهزیستی، خانواده ایثارگران و … تخفیف‌ها با توجه به نظامات بلیت یکپارچه الکترونیک استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مبلغ شارژ در کارت‌ها قبلا ۵۰ هزار تومان بوده اما حالا حداقل ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود، گفت: اگر شهرداری توانست نرم افزار خود را ارتقاء دهد مبلغ قابل شارژ افزایش خواهد داشت.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر کارت بلیت‌ها شخصی هستند، اظهار کرد: به مسافرانی که حدفاصل سال‌های ۸۵ تا ۹۵ کارت بلیت ودیعه‌ای دریافت کردند سه ماه فرصت داده می‌شود که نسبت به تبدیل کارت‌های خود اقدام کنند.

منبع: مهر

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا