کد خبر: 010502133465
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیبانک و بیمهبورس

بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

اگر بانک مرکزی سیاست‌های انقباضی را در پیش گیرد، موجب تسریع در کوچ نقدینگی از بازار‌های ارز، طلا، مسکن به بازار سرمایه خواهد شد.

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایبِنا اظهار کرد: بازار سرمایه در حال حاضر بسیار ارزنده است، زیرا از یک طرف گزارش‌های ماهیانه و گزارش‌های سه ماهه حاکی از رشد بسیار خوب شرکت‌های بورسی دارد و از طرف دیگر افت شاخص کل بورس کلیت شرکت‌های بورسی را تقریبا به کف قیمتی رسانده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود شرایط ارزندگی بازار سهام، شاهد هستیم که شاخص کل بورس همچنان در حال نزول است، گفت: یکی از دلایل افت بورس، نگرانی فعالان بازار سرمایه از سیاست‌های اقتصادی دولت است که یکی از این سیاست‌ها تعیین نرخ خوراک است. این موضوع موجب شده است تا فعالان بازار سرمایه احتمال دهند که سود برخی از شرکت‌های بورسی کاهنده شود.

این تحلیلگر بازار‌های مالی ابراز داشت: برخی کارشناسان بازار سرمایه عنوان می‌کنند که P.E بازار سرمایه در حدود ۸ واحد قرار دارد و با انتشار صورت‌های مالی ۳ ماهه P.E بازار سهام نزدیک به ۶ واحد کاهش خواهد یافت، این موضوع بدین معنی است که کلیت بازار سهام ارزنده است.

قدوسی عنوان کرد: بازار سهام نسبت به بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو عقب ماندگی زیادی دارد، همین موضوع یکی از پتانسیل‌های بازار سرمایه است تا نقدینگی را از این بازار‌ها خارج و جذب خود کند، اما میزان موفقیت کوچ نقدینگی وابسته به تصمیمات دولت است.

قدوسی تصریح کرد: اگر دولت در تصمیم‌های اقتصادی خود تعدیلاتی به وجود بیاورد به طوری که سیگنال مثبت به بازار سرمایه مخابره کند، کوچ نقدینگی به بازار سهام تسریع خواهد شد.

وی افزود: همچنین اگر بانک مرکزی سیاست‌های انقباضی را در پیش گیرد، کوچ نقدینگی از بازار‌های ارز، طلا، مسکن و خودرو به بازار سرمایه شتاب خواهد گرفت، زیرا در این شرایط سرمایه گذار نگاه تحلیلی‌تری به سرمایه گذاری در بازار‌ها خواهد داشت و کسی که نگاه دقیق و تحلیلی به بازار‌ها داشته باشد، متوجه خواهد شد که بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه گذاری است.

قدوسی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی که بازار‌ها در التهاب به سر می‌برند، بازار سرمایه به عنوان پوشش دهنده ریسک عمل خواهد کرد، چرا که بورس P.E بسیار مناسب دارد، بنابراین اگر بانک مرکزی سیاست‌های خود را تا پایان سال جاری ادامه دهد، بازار سرمایه پر بازده‌ترین بازار تا پایان سال خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا