کد خبر: 211102151485
بازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

بهترین کسب و کار برای سال ۱۴۰۳

آیا به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار پولساز هستید؟ آیا نمی‌دانید سرمایه خود را در چه راهی به کار ببندید؟ در ادامه به معرفی بهترین کسب و کار برای سال ۱۴۰۳ می‌پردازیم تا اگر قصد درآمدزایی دارید، از همین الان شروع کنید.

زغال چیست؟

زغال از سوخته شدن چوب به دست می‌آید و چوب فرایند خاصی را در طی ساخت زغال طی می‌کند. زغال تولیدشده، یکی از بهترین کشفیات بشر محسوب می‌شود زیرا کاربردهای گوناگونی دارد. از نقاشی گرفته تا برق، از جوجه کباب گرفته تا تجارت، موارد زیادی از کاربردهای زغال هستند.

زغال، حاصل سوختن موادی از قبیل تنه‌ درختان و سایر مواد دیگر است. این ماده اسفنج مانند و سبک‌ بوده که به رنگ سیاه می‌باشد و به نام کربن خالص نیز از آن یاد می‌شود. بر اثر حرارت، چوب آب و گازهای نهفته در خود را از دست می‌دهد و فقط حجم جامد سیاه رنگی از خود باقی می‌گذارد.

راه فشرده کردن زغال چیست؟

هزینه‌ سوخت و مسائل زیست محیطی، استفاده از سوخت‌های فسیلی را دشوار کرده است. به همین خاطر، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر به خصوص زغال فشرده مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. برای تولید این نوع زغال از دو روش استفاده می‌کنند.

  • روش اول:

با استفاده از خرده زغال چوب که آن را آسیاب می‌کنند و گرد به دست آمده از آن را با چسب  مخصوص و مرغوب که معمولا طبیعی است، تولید می‌شود. به همراه برخی افزودنی‌ها در هم آمیخته می‌شود و سپس مخلوط آماده شده را در حرارت و فشار قرار داده تا به اشکال مختلف در بیایند.

  • روش دوم:

در روش دیگر از الیافی مانند خاک اره استفاده شده و خاک اره نباید از چوب‌های صنعتی مانند نئوپان باشد. این خاک را توسط آسیاب، خرد و سپس خشک می‌کنند. پس از آن توسط دستگاه‌های فشار بالا، به هم پرس کرده و بعد از این مرحله برای عملیات کربونیزاسیون آن‌ها را وارد کوره می‌کنند. نوع کوره به نوع زغال صنعتی یا سنتی و جنس الیاف به کار رفته بستگی دارد.

خاک اره و پوست گردو را ۱۲تا ۴۸ساعت حرارت می‌دهند. سپس از کوره خارج کرده و در محفظه بسته می‌گذارند. بعد ۴۸ ساعت زغال آماده می‌شود.

بهترین کسب و کار برای سال 1403
بهترین کسب و کار برای سال ۱۴۰۳

راه اندازی خط تولید زغال فشرده در سال ۱۴۰۳

راه اندازی خط تولید زغال فشرده، به این دلیل که یک صنعت جدید در کشورهای خاورمیانه به حساب می‌آید، بسیار سودآور است. این محصول دارای بازار خرید و فروش خوبی می‌باشد و تولید آن هزینه‌های زیادی در بر ندارد.

برای تولید زغال از مواد فراوانی که دور ریختی هستند، استفاده می‌شود. این مواد شامل زباله‌های کارگاه‌های مبلمان سازی و چوب بری‌ها هستند که با هزینه‌های ارزان خریداری می‌شود و سپس به کارخانه‌ زغال منتقل خواهند شد.

برای راه اندازی خط تولید، زغال را به دو دسته تقسیم می‌کنند، زغال صنعتی و زغال سنتی. برای تولید زغال صنعتی از دستگاه صنعتی استفاده می‌کنند. در واقع دستگاه صنعتی اتاقکی مکعبی شکل در ابعاد و اندازه مختلف است که حرارتی غیر مستقیم برای پخته شدن بریکت‌ها و تشکیل زغال دارد.

مزایای خط تولید زغال فشرده

برخی از مزایا و نکات مثبت خط تولید زغال فشرده به شرح زیر است:

  • حفظ محیط زیست

به دلیل مزیت‌های زیادی که زغال فشرده دارد، برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار پر بازده خواهد بود. اولین و مهم‌ترین مورد در مزیت زغال فشرده این است که به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کند.

برای تولید این نوع زغال از خرده‌های چوب استفاده می‌شود اما برای تولید زغال سنتی این چنین نیست. باید برای تولید آن درختان زیادی را قطع کنند. پس در نتیجه به محیط زیست آسیب وارد نمی‌شود.

  • دارای حرارت و ماندگاری بالا

زغال فشرده با حرارت بالا و ماندگاری بیشتر می‌سوزد‌، به همین دلیل تقاضا‌ برای آن بیشتر است. البته این موضوع به نوع کیفیت زغال فشرده بستگی دارد.

  • بدون بو و گاز

تا بحال در هنگام سوختن یک زغال سنتی به بو و گازی که از خود ساطع می‌کند، توجه کرده‌اید؟ در حالی که نوع سنتی گاز بدبویی تولید می‌کند، زغال فشرده این چنین نیست و بدون بو و بدون گاز است.

  • مقرون به صرفه

وقتی محصولی مدت سوخت بیشتر و حرارت بهتری داشته باشد، در دراز مدت اقتصاد بالایی خواهد داشت و موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

  • استفاده آسان

مزیت دیگر این نوع زغال که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد، این است که به قالب‌های کوچک تقسیم شده است و احتیاجی به خرد کردن آن نیست. برای گرم کردن کوره‌ها از این نوع زغال استفاده می‌کنند. همچنین در صنایع مختلف، مصارف گوناگونی دارد. به علاوه به عنوان زغال کباب و حتی برای طراحی و نقاشی مورد استفاده است.

بهترین کسب و کار برای سال 1403
بهترین کسب و کار برای سال ۱۴۰۳

بهترین مرکز خرید دستگاه‌ های زغال فشرده

امروزه یکی از پر سود‌ترین کسب و کارهای صنعتی، زغال فشرده است. این نوع زغال‌ها رونق زیادی دارد. برای تولید زغال فشرده نیاز به خط تولید و تجهیزات با کیفیت و دستگاه‌های مناسب دارید که البته درآمد زغال قطعا ارزشش را خواهد داشت.

در ساخت و تولید زغال فشرده مراحل‌ زیادی وجود دارد که همه‌ آنها در یک مکان و با دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد. به همین خاطر هنگام خرید دستگاه، حتما اطلاعات کافی برای یک خرید خوب و مناسب داشته باشید

سازه ابتکار ارشد یکی از بهترین مرکز خرید برای مشتریان کسب و کارهای مختلف است. این شرکت معتبر تمامی دستگاه‌ها و ماشین آلات با کیفیت را در اختیار صاحبین کسب و کارها قرار می‌دهد.

بنابراین شما با امتیاز‌هایی که شرکت سازه ابتکار ارشد در اختیارتان می‌دهد، می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین زغال فشرده را تولید کرده و به فروش برسانید. اگر ترس از فروش بعد از تولید دارید، سازه ابتکار ارشد این شانس را به شما می‌دهد  که محصول خودتان را از طریق این پلتفرم به راحتی به فروش برسانید.

سخن پایانی

اگر علاقمند به یک کسب و کار پردرآمد هستید، بدون شک تولید زغال فشرده انتخاب بسیار مناسبی است. سرمایه این کار نسبت به سایر کارها کمتر است و شما با اندکی هزینه می‌توانید یک منبع درآمد مناسب برای خود به وجود آورید.

در این زمینه، می‌توانید برای دریافت مشاوره و همچنین خرید ماشین آلات تولید زغال، به سازه ابتکار ارشد مراجعه کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا