کد خبر: 11020024560
بانک و بیمهروزنامه

بهره‌برداری از ۶۶ طرح در سال جاری با تأمین مالی بانک صنعت و معدن

به گفته مدیر امور نظارت بر طرح‌های بانک صنعت و معدن، در راستای تحقق شعار سال، امسال با تسهیلات بانک صنعت و معدن ۶۶طرح صنعتی و معدنی که پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰درصد دارند، به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، بیتا کچیان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: سال گذشته یکی از دشوارترین و پرچالش‌ترین سال‌ها برای اقتصاد ایران بود به‌صورتی که تشدید تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا مزید بر مشکلات موجود در روند اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری شد.

او ادامه داد: افزایش تورم در سال‌های ۹۸و ۹۹، برآورد سرمایه‌گذاری‌ها را کاملا دگرگون و مشکلات زیادی در تأمین آورده شرکت‌ها ایجاد کرد و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم در تأمین و انتقال ارز، هزینه‌های پیش‌بینی نشده زیادی به پروژه‌ها تحمیل شد.

کچیان تصریح کرد: در مدیریت نظارت بر طرح‌ها تلاش بسیاری از طرف تمامی کارکنان برای همکاری و همراهی با سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و معدن کشور و یافتن راهکارهای قانونی برای عبور از این مشکلات و نیز تأمین مالی طرح‌ها علی‌الخصوص طرح‌هایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد هستند، صورت پذیرفت.

او گفت: طی بررسی صورت گرفته در خصوص طرح‌هایی که باید در سال ۹۹به بهره‌برداری می‌رسیدند، مشخص شد؛ عمده دلیل بهره‌برداری نشدن طرح‌ها، نبود تکنسین‌های خارجی به دلیل بیماری کرونا برای راه‌اندازی و نیز افزایش هزینه‌های ناشی از تورم بوده است.

کچیان افزود: با این حال در سال ۹۹تعداد ۵۸طرح در حال اجرا، تحت نظارت در ستاد و شعب این بانک در صنایع مخلتف اعم از نیروگاهی (۴طرح)، فولادی (۸طرح)، پتروشیمی و شیمیایی (۱۰طرح)، نساجی و سلولوزی (۷طرح)، غذایی و آشامیدنی و دارویی (۷طرح)، تولید آب شیرین و انتقال آن (۲طرح)، صنایع فلزی، قطعه‌سازی و خودرو (۱۳طرح) و کانی و غیرفلزی (۶طرح) به بهره‌برداری رسیده‌اند که در مجموع در حدود ۳میلیارد دلار تسهیلات ارزی و ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای ساخت و تجهیز این پروژه‌ها پرداخت شده است.

مدیر امور نظارت بر طرح‌های بانک صنعت و معدن خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۶۶طرح تحت نظارت در بانک صنعت و معدن در صنایع مختلف در ۶ماهه اول سال جاری به بهره‌برداری برسند و با عنایت به شعار امسال در جهت تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به بهره‌برداری از این طرح‌ها استفاده می‌کنیم تا قدمی در زمینه ایجاد اشتغال برای حداقل ۶۸۰۰نفر درکشور برداشته شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا