کد خبر: 24119915430
جهانراه و مسکن

بهنام فرامرزیان خبر داد: مصطفی آیتی به عضویت کمیته اجرایی «تیر» سازمان ملل انتخاب شد

مصطفی آیتی، نماینده و مشاور عالی گمرک ایران در رویه تیر و ترانزیت برای بار سوم با کسب آرا به‌عنوان عضو کمیته اجرایی «تیر» سازمان ملل انتخاب شد.

نماینده و مشاور عالی گمرک ایران در کنوانسیون «تیر» توانست برای بار سوم، با کسب آرای دیگر اعضا برای مدت دو سال، عضویت کمیته اجرایی تیر سازمان ملل را به دست آورد.

طبق قوانین این کنوانسیون بین‌المللی تیر(TIR) که گمرک ۷۷ کشور عضو آن هستند، اعضای کمیته اجرایی باید برای دو سال تعیین شوند. ایران پس از ۴۶ سال عضویت در این کنوانسیون در سال ۹۵ برای اولین با انتخاب مصطفی آیتی به عضویت این شورا درآمد.

در کنار مصطفی آیتی، نمایندکان اتحادیه اروپا، ازبکستان، ترکیه، اتریش، آذربایجان، هلند، روسیه و ایتالیا هم انتخاب شدند. اتاق ایران به‌عنوان موسسه ضامن و صادرکننده کارنه تیر در رتبه دوم موسسات صادرکننده کارنه‌تیر در جهان قرار دارد.

با پایان دوره مأموریت دوساله اعضای قبلی، انتخابات مجدد برگزار شد و براساس رأی‌گیری مصطفی آیتی به‌عنوان نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران، عضو کمیته اجرایی تیر سازمان ملل انتخاب شد.

بهنام فرامرزیان، رئیس امور اجرایی امور کارنه‌تیر اتاق ایران در «گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران» در این‌باره گفت: حفظ  این کرسی در واقع تلاش دیپلماسی موفقیت‌آمیز بخش خصوصی و دولتی ایران بود که نشان داد که هر وقت در کنار هم باشیم، می‌توانیم در عرصه‌های مختلف پیروز شویم.

او ادامه داد: اتاق ایران از طریق موسسات ضامن و صادر‍کننده کارنه‌تیر همتای خود، سازمان ایرو و وزارت خارجه، نقش عمده‌ای در این موفقیت داشتند و امیدواریم با تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین گمرک ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن  کشاورزی ایران ضمن رفع موانع و مشکلات نبست به تقویت کریدورهای حمل و نقلی و ترانزیت کشور تلاش کنیم.

به گفته فرامرزیان حمل و نقل به‌عنوان مهمترین شاخص اقتصاد می‌بایست بیش از گذشته مورد توجه بخش خصوصی و دولتی قرار گیرد.

فرامرزیان با تبریک این موفقیت به آیتی و گمرک ایران تصریح کرد که از شایستگی و دانش فنی او برای پیشبرد برنامه‌های بلندمدت در ترویج و ساده سازی رویه ترانزیت و بهبود رویه تیر استفاده شود. ایران دومین مصرف کننده کارنه تیر در دنیا است که حضور نماینده کشورمان در بالاترین سطح این کنوانسیون، نقش مهمی در توسعه ترانزیت کشور و  منطقه خواهد داشت.

کنوانسیون گمرکی سازمان ملل متحد در رابطه با حمل‌ونقل بین‌المللی کالا تحت پوشش کارنه‌تیر از مهم‌ترین و جامع‌ترین مقررات گمرکی در سیستم ترانزیتی جاده‌ای است که بر روابط بین حمل‌کننده، گمرک و سازمان ضامن نظارت می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا