کد خبر: 151202153505
روزنامهعصر انقراض (طنز)

به زودی آیفون هفتاد پرومکس در ایران رونمایی خواهد شد

معاون وزیر صمت: «تولید موبایل به نام نوکیا در ایران به منزله‌ی دور زدن تحریم است؛ تقلب نیست.»

راضیه حسینی

حالا که نمی‌توانید موبایل نوکیا را وارد کنید، پس تحریم را دور می‌زنید و نامش را روی تولید داخلی می‌گذارید. مگر همه‌ برندها فقط یک نام نیستند؟ مثلاً سامسونگ و اپل چه فرقی با هم دارند؟ کشورهای دنیا که درگیر تحریمند و نمی‌توانند برخی کالاها را وارد کنند هم بهتر است شیوه‌ی دور زدن را از ما یاد بگیرند. هر چه در داخل درست کردند یک اسم معروف رویش بگذارند.

مانده‌ایم با این توانایی در دور زدن تحریم‌ها چرا هنوز باید سمند و پژو ۴۰۵ تولید شود؟ چرا به جایش لامبورگینی، بی‌ام دبلیو و بنز تولید نمی‌شود؟ فکر کنید به جای خرید نیسان آبی، تویوتا هایلوکس بخرید. مطمئن باشید فقط با تغییر یک اسم، کیفیت نیسان به حدی بالا می‌رود که می‌توانید در جمع آفرودبازان قرار بگیرید.

به زودی شاهد تولید هواپیمای بوئینگ هم خواهیم بود. البته این یکی کمی با نوکیا متفاوت است. ممکن است مسئولان تحریم را دور بزنند، ولی هواپیما نه، و یک‌هو از صفحه‌ی روزگار محو شود. پیشنهاد می‌کنیم فعلاً سراغ صنعت «نام هواپیما» نروید.

با همین موبایل شروع کنید و کم‌کم به قله‌های موفقیت برسید. فعلاً که خیلی خوب پیش رفته‌اید و جواب دندان‌شکنی به شرکت نوکیا داده‌اید. امیدواریم با سایر برندها هم همین‌طور مقتدرانه برخورد کنید و تحریم‌ها را دور بزنید.

مسئولان پیش از شما، عقل‌شان نمی‌رسید و نمی‌دانستند دور زدن به همین راحتی اتفاق می‌افتد. آن‌ها مدام دنبال راه حل‌های عجیب وغریب بودند و حتی می‌خواستند کاری کنند که تحریم‌ها از بین برود. چقدر ساده لوح بودند که نمی‌دانستند فقط با گذاشتن نام برند روی تولید داخلی، می‌توان هر نوع تحریمی را، هر چند بار که دل‌شان خواست، دور بزنند. اصلاً آن‎قدر دور دور کنند تا سرشان گیج برود و یک گوشه غش کنند.

ما واقعاً خوشبختیم که مسئولانی نخبه و باهوش داریم. افرادی که همیشه به دنبال راه‌های جدید و فکرهای بکر هستند. امیدواریم به زودی اپل را هم دور بزنید و عوض چهارده، پانزده، هفتاد، هشتاد پرومکس تولید کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا