کد خبر: 26010177925
روزنامهعصر انقراض (طنز)

به عقب برمی‌گردیم

راضیه حسینی

هشدار معاون وزیر صنعت به گران فروشان؛ قیمت‌ها را به سال گذشته برگردانید.

ما هر چه فکر کردیم برای به عقب برگشتن قیمت‌ها راهی به نظرمان نرسید. شما تا به حال قیمتی را دیده‌اید که به عقب رفته باشد؟

اما یک راه وجود دارد. ماشین زمان. فقط در صورتی می‌توانیم پدیده شگفت‌انگیز کاهش قیمت‌ها را از نزدیک ببینیم که یک ماشین زمان پیدا کنیم. سوارش شویم و برویم به گذشته. هرچه گذشته‌تر ارزان‌تر. ماه قبل، سال قبل، دو سال قبل، ده سال قبل.

این‌طوری می‌توانید هر دستوری دادید درکسری از ثانیه انجام شود. مثلاً بگویید:«قیمت خانه باید بیاید پایین.» سریع مردم سوار ماشین زمان می‌شوند و قیمت‌های پایین خانه را به چشم خود می‌بینند.

 یا «همه میوه‌ها و صیفی‌جات باید ارزان شوند» با ماشین زمان دقیقاً جایی پیاده می‌شویم که گوجه‌هایش از همه جا ارزان‌تر است.

اصلاً می‌توانید یک تور «سفر به گذشته» برگزار کنید. متقاضیان با پرداخت پول بلیت، می‌توانند از این تور جذاب لذت ببرند. هرکسی خواست به عقب‌تر برود و ارزان‌تر ببیند، باید هزینه بیشتری پرداخت کند. با این کار یک تیرو چند نشان می‌زنید. هم ارزان شدن قیمت‌ها را نشان می‌دهید و هم درآمدزایی می‌کنید.

البته ممکن است این وسط کمی دچار مشکل شوید. شاید مردم دیگر نخواهند به زمان حال برگردند. شاید از گرانی‌های موجود شکایت کنند. دل‌شان پراید پنج میلیونی بخواهد و خانه سی میلیونی.  نگران نباشید. شما یک ماشین زمان عقب‌رو دارید. فقط کافی است آن را روی حمله مغولان به ایران تنظیم کنید. وقتی جماعت ناراضی، وسط جنگ مغول‌ها بیفتند، آرزوی‌شان آمدن در زمان حال می‌شود. دیدن  قیافه خشن یکی از سربازان دشمن کاری با آنها می‌کند که نه‌تنها آرزوی‌شان آمدن در حال باشد، بلکه اگر بیایند و ببینند قیمت‌ها ده‌برابر شده باز هم خوش‌حال شوند.

به نظرتان اگر ماشین زمان به آینده برود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این پروژه را بگذارید برای وقتی که دستور دادید قیمت‌ها جهش کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا