کد خبر: 06040034617
روزنامهعصر انقراض (طنز)

به فکر نان باشید که خربزه آب است (طنز)

راضیه حسینی

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش تهران: «اگر بازگشایی مدارس انجام نشود دانش‌آموزان در برخی از ساحت‌های تربیتی، تربیت نمی‌شوند. اکثر بچه‌ها در منازل در حال چاق شدن هستند یا ساحت هنری محقق نمی‌شود.»

نمونه‌ای  از ساحت‌های تربیتی:

– مامان، خوارمادر آدم دقیقاً چه نسبتی با آدم داره؟ ما تو فامیلمون داریم؟

– کجا شنیدی؟

– امروز اکبری به احمدی گفت. بعد هم احمدی یه چیزی گفت که اکبری بعد از شنیدنش گوشاش داغ کرد و قرمز شد. بعدش هم جفت‌پا رفت تو شکم احمدی. اون هم هم یهو سطل زباله رو برداشت کوبوند تو سر اکبری. جات خالی خیلی فازش بالا بود. آخرش هم این اکبری ایکبیری برد. البته احمدی می‌خواست فن آخر رو بزنه ولی ناظم اومد و نشد.

ساحت هنری در مدارس هم خیلی گسترده و جذاب است:

بعضی از دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلفی مثل هنر نوشتن روی دانه برنج و تار مو به تبحر خاصی می‌رسند و مرزهای تقلب در امتحان را با همین هنر جابه‌جا می‌کنند.  تعدادی هم با هنر مخفی کردن اجسام آشنا می‌شوند. آنان طوری بعضی چیزها را در کیف‌شان جاساز می‌کنند که کارتل‌های بزرگ مواد مخدر هم این توانایی را در جاساز محموله‌های خود ندارند.

اما از ساحت‌های هنری و تربیتی که بگذریم یک ساحت بسیار مهم به نام سلامت  جسمی وجود دارد که گویا برای مسئولان آموزش و پرورش اندازه ارزن گوشه قفس یک کفتر هم ارزش ندارد.

یک کلاس را با چهل نفر دانش‌آموز تصور کنید. روی بعضی از نیمکت‌ها حتی تا سه دانش‌آموز هم می‌نشیند. چطور می‌خواهید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود؟ اصلاً فاصله‌ای وجود ندارد که بخواهد اجتماعی یا انفرادی شکل بگیرد. حتی اگر جمعیت این کلاس نصف هم شوند باز هم قابلیت فاصله‌گذاری یک و نیم متری را ندارند.

به نظرمان هر وقت توانستید ساحت سلامت بچه‌ها را تضمین کنید و واکسیناسیون دانش‌آموزها را انجام دهید، به فکر بازگشایی مدارس و تربیت و هنر بچه‌ها باشید.

نگران نباشید هر وقت مدارس باز شود بچه‌ها از خجالت ساحت و مساحت همه چیز درمی‌آیند. فعلاً به فکر نان باشید که خربزه آب است. واکسن را دریابید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا