کد خبر: 031101117904
روزنامهعصر انقراض (طنز)

مرز باریک بین توهم و واقعیت (طنز)

رئیس کل بانک مرکزی: «ذخایر ارزی کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته و در خارج از کشور در دسترس ما قرار دارد / افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر را واقعی نمی‌دانم / در بازار آزاد ورود خواهیم کرد و نرخ سازی می‌کنیم؛ نگران نباشید حواسمان به بازار ارز هست.»

راضیه حسینی

کشور ما یکی از مکان‌های عجیب روی کره‌ی زمین است. پر از اتفاقات فانتزی و خیالی. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مرز بین واقعیت و خیال خیلی باریک است.

اصلاً راهی برای تشخیص نیست و فقط مسئولان خبره و باهوش می‌توانند متوجه شوند کدام اتفاق واقعی و کدام ساخته ذهن مریض یک سری افراد است.

مثلاً همه‌ ما تصور می‌کردیم که قیمت ارز کاملاً واقعی است. وقتی کالایی در چند ساعت چند برابر می‌شد، فکر می‌کردیم کار ارز است.

وقتی پول توی جیب‌مان یک شبه به صفر می‌رسید، فکر می‌کردیم تقصیر ارز است؛ ولی تازه فهمیدیم که مسئولان قیمت ارز را به اندازه پشگل گوسفند هم حساب نمی‌کنند. خودش الکی خودش را بزرگ کرده که بگوید من هم هستم.

مسائل غیر واقعی زیاد دیگری هم وجود دارند. مثل قیمت خودرو و مسکن. این‌ها هم کاملاً تخیلی هستند. ما زیادی در جو توهم فرو رفته‌ایم و به نظر می‌رسد نیاز به مشاور داریم. اصلاً خبری از قیمت‌های بالای اجاره ‌خانه نیست.

همه‌اش در ذهن ماست. از این به بعد اگر دیدید صاحب‌خانه به شما اخطار تخلیه داد، فقط با خودتان بگویید: «این واقعی نیست. همه‌ش توهمه.» اگر اسباب  واثاثیه‌تان را بیرون ریخت باز هم بگویید: «عمیق رفتی تو توهم. تو الان توی خونه‌ت نشستی و داری گفتگوی ویژه خبری می‌بیینی.»

اگر در کوچه احساس سرما کردید باز هم به خودتان بگویید: «تو گرمته. کنار بخاری نشستی. به توهمات دامن نزن.»

همیشه حواس‌تان باشد، فقط چند مسئله‌‌ی واقعی وجود دارد و باقی فانتزی‌‌اند.

 تلاش مسئولان، موفقیت روزافزون کشور، قطار پیشرفت و قدرت اول منطقه.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا