کد خبر: 070302128621
روزنامهعصر انقراض (طنز)مجلس

به مجلس مجهز سلام کنید

قالیباف: «مجلس به لیست خوب‌ها، بدها، عالی‌ها مجهز می‌شود.»

راضیه حسینی

از این بهتر نمی‌شود. مجلس مجهز می‌شود! در حالی‌که کشورهای دنیا تمامی اجزای مملکت خود را با انواع تکنولوژی‌های به روز، هوش مصنوعی و ربات‌ها تجهیز می‌کنند، مجلس ما در اقدامی جذاب، خود را به لیست خوب‌ها و بدها مجهز کرده است؛ تا بار دیگر ثابت کند چقدر خاکی، ساده و کم‌توقع است.

نمایندگان ما مثال خوبی برای انسان‌هایی هستند که همیشه کودک درون‌شان را پویا و فعال نگه می‌دارند. آن‌ها عاشق دنیای ساده و بی‌مسئولیت کودکی هستند. روزگاری که هیچ‌کس هیچ توقعی ازشان نداشت. پای تخته سیاه با گچی که تازه از دفتر آورده بودند، لیست خوب‌ها و بدها را می‌نوشتند.

از همان زمان هم دل‌شان می‌خواست متفاوت از بقیه باشند. نمی‌خواستند جزو شاگرد معمولی‎هایی باشند که گچ‌های شکسته شده‌ی کنار تخته نصیب‌شان می‌شود. هرطور شده خودشان را به درجه‌ی نمایندگی کلاس می‌رساندند تا همه‌ی گچ‌ها دست خودشان باشد و تازه هر وقت اراده کنند بتوانند لیست بدها را پر کنند. بعد هم جلوی معلم با سری برافراشته بایستند و مطمئن باشند هیچ‌وقت قرار نیست تنبیه  یا مؤاخذه شوند.

حالا و بعد از گذشت سال‌ها، هنوز هم دل‌شان برای آن روزگار تنگ می‌شود و به همین دلیل هر روز صبح قبل از آماده شدن خودشان، موهای کودک دورن‌شان را آب و جارو می‌کنند.

درست است که عناوین بزرگی مثل نماینده‌ی ملت را کسب کرده‌اند، در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و کلی مسئولیت و مشکلات سرشان آوار شده است؛ اما پشت این چهره‌های بزرگ شده و جدی، گاهی کودکی نهفته که دنبال گچ سفید سالمش است.

لطفاً از خواندن این خبر تعجب نکنید و به هیچ وجه پوزخند نزنید. درک کنید و این جمله‌ی روان‌شناسان را با خود تکرار کنید «هر مشکلی ریشه در کودکی انسان‌ها دارد.» به خبر بعدی بروید و اگر باز هم شگفتانه‌ای از مسئولان بود، دوباره این جمله را تکرار کنید. ما بین تکرارها، کمی نفس عمیق بکشید و باز هم درک کنید.

در نهایت و وقتی درک‌دان‌تان پر شد، خواندن خبرها را کنار بگذارید و مستند رازبقا نگاه کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا