کد خبر: 07040188919
عصر انقراض (طنز)

به مو می‌رسد ولی پاره نمی‌شود (طنز)

وزیر ارتباطات: «به مردم اطمینان می‌دهم اینترنت قطع نخواهد شد.»

راضیه حسینی

یعنی به مو می‌رسد ولی پاره نخواهد شد. پس دیگر نگران نباشید. درست است که شاید مجبور شوید برای یک دانلود چند دقیقه‌ای بیست و چهار ساعت صبر کنید ولی بالاخره به نتیجه می‌رسید. شاید کند شود. ممکن است گران شود، ولی هیچ‌وقت قطع نخواهد شد.

کاش همه مسئولان، مثل آقای وزیر یاد می‌گرفتند از این خبرهای اطمینان‌بخش و قاطعانه به مردم بدهند.

مثلاً وزیر رفاه می‌گفت: « به مردم اطمینان می‌دهیم از گرسنگی نمی‌میرند.»

یا وزیر مسکن می‌گفت: «خیال‌تان راحت. ممطئن باشید کلی چادر مسافرتی برای بی‌خانمان‌ها هست. به همه می‌رسد.»

وزیر نیرو: «مطمئن باشید برق هیچ‌وقت صد در صد قطع نمی‌شود. خیال‌تان راحت امکان ندارد بیست و چهار ساعت یکسره قطع شود. اصلاً محال است که نتوانید حتی یک چراغ کوچک روشن کنید.»

وزیر میراث فرهنگی:«مطمئن باشید کشور بدون آثار تاریخی نخواهد ماند. هرچقدر هم بناهای تاریخی تخریب شود، هر چند تا کوزه از دست و بال‌مان بیفتد زمین، باز هم کلی میراث تاریخی و قدیمی داریم که حالا حالاها تمام نمی‌شوند.»

وزیر ورزش و جوانان: «اصلاً نگران نباشید. تیم ملی فوتبال ما هیچ‌وقت از بین نخواهد رفت. حتی اگر هر سه بازی را در جام جهانی ببازد. حتی اگر اصلاً به جام جهانی نرود. اصلاً مهم نیست. در هر صورت تیم ملی باقی خواهد ماند.»

و…

واقعاً این مدل اطمینان دادن مسئولان خیلی انرژی ‌بخش است. مردم کلی ذوق می‌کنند که بالاخره بابت یک چیزی می‌توانند اطمینان داشته باشند. از فردا با انرژی بیشتری از خواب بیدار می‌شوند. در خیابان قدم‌های‌شان را محکم‌تر برمی‌دارند. جواب صاحب‌خانه را با اقتدار می‌دهند. شکم‌شان با آرامش و بدون نگرانی قار و قور می‌کند. موبایل‌های‌شان را با قدرت دست می‌گیرند.

با سرخوشی و خوش‌حالی رمزها را باز می‌کنند و اطمینان دارند که هیچ‌وقت اینترنت‌شان قطع نمی‌شود. شاید روزی مجبور شوند به‌خاطر قیمت بالا، خودشان دکمه اینترنت را خاموش کنند؛ ولی مطمئنند هیچ‌وقت مسئولان دست‌شان روی دکمه قطعی نمی‌رود.

 اطمینان خیلی چیز خوبی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا