کد خبر: 15120072991
بازاربازارها و خدمات مالی

بیت‌کوین در آستانه نزول / ریزش تا ۳۵ هزار دلار چقدر محتمل است؟

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود دو درصد ریزش کرده و در محدوده ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود. سیگنال‌های تکنیکال خوبی در نمودار چهار-ساعته وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته پیش بود که گزارش اشتغال آمریکا منتشر شد و گمانه‌زنی‌ها در رابطه با افزایش نرخ بهره آمریکا را بیشتر کرد. کارشناسان عقیده دارند احتمالا فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را ۰/۲۵ درصد افزایش می‌دهد. این افزایش نرخ بهره باعث می‌شود تا نرخ بهره در آمریکا به ۰/۵ درصد برسد.

نرخ بهره رابطه معکوس با بازارهای مالی پرریسک دارد. افزایش نرخ بهره باعث می‌شود که نه تنها رمزارزها بلکه بازار سهام آمریکا هم ریزش کند.

حمایت بعدی بیت‌کوین در محدوده ۳۵ تا ۳۶ هزار دلار قرار دارد و اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار چهار ساعته در حال صدور سیگنال نزولی هستند.

چند روز پیش یک سرمایه‌گذار در توئیتر نوشت: «ما اکنون محدوده کلیدی ۴۰ هزار دلار را از دست دادیم و سیگنال‌های خوبی برای بازار وجود ندارد. احتمالا به ۳۵ هزار دلار بازمی‌گردیم.»

شاخص مقاومت نسبی در محدوده ۲۸ قرار دارد و نزول این اندیکاتور به زیر عدد ۳۰ یعنی بیت‌کوین وارد محدوده اشابع فروش شده است. محدوده اشباع فروش سیگنالی نزولی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود.

مکدی هم که در محدوده ۴۳ هزار دلار سیگنال نزولی صادر کرده بود حالا دوباره نزول را پررنگ‌تر نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد بیت‌کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار تثبیت شد و تلاش کرد تا مقاومت خود را بشکند اما موفق نشد.

کندل‌های بیت‌کوین در نیمه پایینی کانال بولینگرباند قرار دارند. آخرین کندل چهار ساعته ریزشی سه درصدی را نشان می‌دهد.

شاخص ترس و طمع روی عدد ۲۲ قرار دارد و نشان‌دهنده ترس زیاد در بازار رمزارزها است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا