کد خبر: 23110069063
بانک و بیمهروزنامهصفحه یک

«بینانس» غول رمزارز، سهامدار مجله فوربز

ترجمه: محمود نواب مطلق

« بینانس» غول رمزارز مجازی با ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‎گذاری درمجله « فوربز» یکی از مشهورترین مجله‎های اقتصادی آمریکا وارد عرصه سهامداری در این مجله شده و توانسته است دو کرسی در هیأت مدیره این مجله را از آن خود سازد.

اخیرا سرمایه‎گذاری شرکت‎های فعال در رمزارزها در رسانه ‎ها گسترش یافته است. براساس گزارش سایت شبکه «سی اِن بی سی»  «بینانس» مهمترین شرکت فعال در مبادلات رمزارز جهان به تازگی سهامدار مجله مشهور اقتصادی آمریکا « فوربز» شده است.

«بینانس» ۲۰۰ میلیون دلار در این مجله سرمایه‎گذاری کرده و بدین کیفیت دو کرسی از مجموع نه کرسی سهام در هیأت مدیره این مجله را به خود اختصاص داده و تبدیل به یکی از دو سهامدار عمده آن شده است.

این درحالیست که مجله«فوربز» که شهرت آن به دلیل رتبه‎بندی سالانه ثروتمندترین اشخاص است در آستانه ورود به بورس است. بدین ترتیب زمینه برای واردشدن فعالیت‎های مبادلات رمزارزی در بورس نیز به شیوه «اِسپاک» یعنی ورود به بورس به کمک یک شرکت دیگر؛ فراهم خواهد شد. این عملیات طی چند هفته آتی صورت می‎پذیرد.

به گزارش سایت شبکه «سی اِن بی سی»، «بینانس» قبل از انتخاب «فوربز» حداقل عملکرد سه گروه رسانه‎ای دیگر را به همین منظور بررسی کرده بود. گروه رسانه‎ای «فوربز» با قدمتی صدساله یک مجله منتشر می‎کند و یک سایت اینترنتی نیز دارد و بدینوسیله تقریبا در سراسر جهان وقایع مهم اقتصادی را رصد کرده است و تحت پوشش اطلاعاتی قرار می‎دهد.

«شانگ پنگ زائو» کانادایی در سال ۲۰۱۶(۱۳۹۴) شرکت رمزارز «بینانس» را بنا کرد. ثروت او به جز موارد سرمایه‎گذاری در ارزهای مجازی بالغ بر ۹۷ میلیارد دلار تخمین‎زده می‎شود. فعالان در مبادلات رمز ارزی که سرمایه آنها به صورت مستمر در حال افزایش است بخشی از آن را در زمینه فعالیت‎های ورزشی سرمایه‎گذاری می‎کنند. به عنوان مثال شرکت «کریپتودات کام» مجموعه بزرگ وزرشی لس آنجلس را با پرداخت ۷۰۰ میلیون دلاربه مدت ۲۰ سال به نام خود کرده است. همچنین فعال دیگر مبادلات رمزارز یعنی « اِف تی ایکس» با پرداخت ۱۳۵ میلیون دلار استادیوم بسکتبال شهر میامی را به نام خود کرده است.

علاوه بر این می‎توان به فعالیت‎های گسترده تبلیغاتی فعالان بخش رمز ارز در تمام زمینه‎ها برای گسترش سرمایه‎گذاری‎هایشان از جمله استفاده از شخصیت‎های برجسته ورزشی و حضور در رسانه‎های مطرح پر مخاطب در ایام خاص اشاره کرد.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا