کد خبر: 07080051721
اخبار شرکت هابانک و بیمه

تأمین مالی حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اعتبارات اسنادی ریالی بانک صادرات

نایب‌رئیس هیأت‌ مدیره بانک صادرات می‌گوید که برای کمک به ایجاد مجموعه‌‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، روش‌های جدید تامین مالی و اعتباری را بر پایه توسعه و چرخش اعتبارات اسنادی ریالی در این صنعت با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات، امیر یوسفیان در نشست تخصصی «روش‌های جدید زنجیره تامین مالی اجرای پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی» در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در جمع فعالان این صنعت افزود: تنگناهای بین‌المللی و تورم به صورت همزمان آسیب‌های زیادی به توان و عملیات مجموعه‌های اقتصادی کشور وارد کرد. به نحوی که قطع ارتباط بانکداری بین‌المللی موجب از بین رفتن اعتبارات خارجی فاینانس، ریفاینانس و یوزانس برای صنایع شد و افزایش تورم به از بین رفتن نسیه‌فروشی و تمرکز معاملات بر استفاده از ریال انجامید.

نایب‌‌رئیس هیأت‌ مدیره بانک صادرات اظهار کرد: نیاز مالی صنایع کشور در حالی ١٠٠درصد افزایش یافته که منابع بانکی در کشور تنها ۶٠درصد رشد داشته است و بانک صادرات با ارائه طرح‌های طراوت تولید، طراوت توسعه و اعتبار در حساب جاری، تنگناهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تورم را برای واحدهای تولیدی از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاهش داده و با قدرت ظرفیت حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کرده است.

او تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذاری در صنعت صورت نگیرد، کاهش تولید رخ خواهد داد و در پی آن کاهش فروش و نهایتا کاهش اشتغال پدید خواهد آمد. یوسفیان ادامه داد: تحریم و تورم موانع بزرگی برای دست‌یابی به رونق و جهش تولید بوده و بانک صادرات برای جبران همزمان این مشکلات، اعتبارات اسنادی ریالی را جایگزین فاینانس، ریفایناس و یوزانس کرده و بیش از ۲۰واحد بزرگ صنعتی کشور از جمله در صنایع پتروشیمی و فولاد را در قالب فاینانس بر پایه اعتبارات اسنادی ریالی تامین اعتبار کرده است.

یوسفیان اظهار کرد: بانک صادرات در سال ٩٩بالغ بر ۴٠٠هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی در حمایت از تولید صادر کرد و طی نیمه اول سال جاری نیز این میزان به ٣٧٠هزار میلیارد ریال رسید که در مجموع به ۷۸۰هزار میلیارد ریال بالغ می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا