کد خبر: 29010178444
اخبار شرکت ها

تاسیس شتاب‌دهنده تخصصی نوآوری در بزرگ‌ترین هلدینگ شستا 

تاپیکو به عنوان اولین هلدینگ تخصصی صنعت نفت گاز و پتروشیمی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای تاسیس یک شتابدهنده نوآوری و تخصصی در این صنعت پیشگام شد.

دکتر مسعود اسم خانی مدیرعامل تاپیکو: هدف اصلی ما از این مرکز نوآوری این است که بتوانیم از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که به تعداد زیاد و با توانمندهای فراوان طی سالهای گذشته در تاپیکو ایجاد شده بهره بگیریم

برنامه داریم در چارچوب این مرکز نوآوری خصوصاً در صنایع نفت گاز و پتروشیمی، کارهایی که درحوزه بومی سازی تجهیزات و بصورت اختصاصی پکیج های تخصصی صنایع که تاکنون وارد می‌شده را برنامه‌ریزی بسیار جدی انجام دهیم و بتوانیم مرحله به مرحله آنها را بومی سازی و ساخت داخل انجام دهیم.

دکتر برامکی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی: برای آنکه ما در شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی بتوانیم به این هدف گذاری اصلی برسیم، یکی از فضاهایی که می‌توانیم به آن ورود کرده و بهره‌های زیادی از آن ببریم، شرکتهای دانش بنیان است.

در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی با توجه به حضور تاپیکو در کنار ما می‌توانیم ایده های پخته شده و در مرز تجاری شده این حوزه را شناسایی و روی آنها سرمایه گذاری کنیم تا در آینده ارزش افزوده بالاتری را برای سهامداران‌مان رقم بزنیم

دکتر ابوچناری مدیرعامل موسسه شتابدهنده آبان: یکی از مهمترین این زمینه‌ها، بحث خوراک پایدار است. فرصتهای خوبی در این زمینه وجود دارد که شرکتهای دانش بنیان ما می توانند در تعامل با صنعت روی آن کار کنند.

فناوریهای مختلفی مانند PDH وجود دارد که لازم است شرکتهای دانش بنیان روی آنها کار کنند، به تکنولوژی های آنان دست پیدا کنند و پس از بومی سازی روی تجاری سازی آن اقدام کنند.

فراهانی مدیرعامل شرکت ماشین سازی پارس نیز در مراسم پتانسیل بزرگ فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان علمی کشور که راهی به صنعت نیافته اند را در کنار نیاز صنایع به استفاده از دانش این نخبگان در راستای حرکت از فضای سنتی به سمت دانش بنیان، دو کلیدواژه مهم دانست و عنوان کرد: این دو ظرفیت اگر به شکل حرفه‌ای و اصولی در هم تنیده شوند میتوانند فرصتهای خوبی را برای کشور ایجاد بکنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا