تامین نیاز شهرها و مناطق ساحلی با فناوری‌های جدید انجام می‌شود

  کد خبر: 131201122951

وزیر نیرو اعلام کرد که هدف نخست این وزارتخانه در شیرین‌سازی آب دریا، تامین نیاز شهرها و مناطق ساحلی است تا این مناطق بتوانند با استفاده از روش‌های آبشیرین‌کن و با فناوری‌های جدید از این منابع آبی استفاده کنند.

علی‌اکبر محرابیان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت آب‌های نامتعارف در تامین نیازهای آبی ایران، بیان کرد: استفاده خوب از ظرفیت بازچرخانی و شیرین کردن آب دریا می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازها و تنش های آبی کشور را رفع کند.

او افزود: امروزه در جهان پروژه‌های بزرگ آبشیرین‌کن اجرا شده و مورد استفاده جمعیت ساحلی کشورها قرار گرفته است؛ در ایران نیز ضروری است که برای بهره‌برداری مناسب، استاندارد و هماهنگ با محیط زیست از آب شیرین‌کن‌ها استفاده شود.

وزیر نیرو با اشاره به فعالیت وزارت نیرو در استان بوشهر، اضافه کرد: در شروع دولت سیزدهم مجموع ظرفیت آبشیرین‌کن در استان بوشهر ۳۵ هزار متر مکعب بود که امروز به حدود ۱۰۲ هزار متر مکعب رسیده و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان دولت به ۲۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برسد.

محرابیان افزود: تکمیل سد دالکی از اولویت‌های وزارت نیرو در استان بوشهر است که اکنون شتاب خوبی گرفته است و در حالی که پیشرفت فیزیکی آن در دور نخست سفر دولت سیزدهم به این استان ۱۸ درصد بود، اکنون به ۴۵ درصد رسیده است.

او توضیح داد: سد دالکی از سازه‌های بزرگ جنوب کشور است و ۴۳۰ میلیون متر مکعب حجم مخزن دارد و امید می‌رود که اعتبار لازم برای تکمیل آن تخصیص یابد و مردم استان بوشهر بیشترین استفاده را از بهره‌برداری آن در بخش‌های شرب، صنعت و به ویژه کشاورزی ببرند.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در حوزه برق برنامه های متنوعی برای رفع ناترازی‌ها، خطوط انتقال و توسعه نیروگاه‌ها داریم دارد.

محرابیان عنوان کرد: نظام هوشمندسازی توزیع برق یکی از مولفه‌های ضروری امروز کشور است که در این زمینه استان بوشهر پروژه‌های خوبی را در حال پیشرفت دارد و به دنبال آن قادر خواهیم بود با برق کمتر مصارف بیشتری را تامین کنیم چرا که این سیستم‌ها امکان مدیریت مصرف را فراهم می‌کند.

خروج از نسخه موبایل