کد خبر: 140502134471
اقتصاداقتصاد کلانجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهعدالت و رفاه اجتماعی

تامین ۹ هزارمیلیاردتومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از فروش سهام

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه ۹۰ هزار میلیارد ریال نیز برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است، گفت که تلاش می کنیم این بودجه را قبل از نیمه اول سال جاری به صورت فروش سهام در بورس یا خارج از بورس تامین کنیم.

به گزارش عصراقتصاد، نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری در آیین افتتاح خانه امید بازنشستگان کشوری سقز، بر اصلاح نظام بیمه‌ای تاکید و اظهار کرد: اولویت ما در کشور، تامین معیشت، حقوق و مستمری بازنشستگان است.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۸۶ و در دولت وقت قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد تا براساس آن، نیازهای معیشتی بازنشستگان تامین شود ولی اجرا نشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۹۰ هزار میلیارد ریال نیز برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است، ادامه داد: در دولت قبل قرار شده بود این بودجه از محل فروش سهام آلومینیم جنوب تامین شود که این اتفاق نیفتاد.

ترکی تاکید کرد: تلاش ما این است این بودجه را قبل از نیمه اول سال جاری به صورت فروش سهام در بورس یا خارج از بورس تامین کنیم.

وی از کمیسیون تلفیق مجلس خواست قانون همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کند و افزود: با توجه به اینکه نظام بیمه ای مناسبی برای خدمت به بازنشستگان نداریم، تلاش ما این است سال آینده زیرساخت ها را برای واگذاری تمام امور بیمه‌ای به یکی از شرکت های بیمه ای فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: کار رتبه بندی ۶۳ هزار نفر در حال انجام است و پرداخت حق مناطق جنگی نیز در ۶ استان کشور تا قبل از شهریور نهایی می شود.

وجود زمینه مساعد برای سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی در سقز

استاندار کردستان نیز در این مراسم از اختصاص زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع برای ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی بازنشستگان استان در راستای مشارکت اجتماعی و توسعه فعالیت‌های جامعه محور خبر داد و گفت: با تمام توان در تلاشیم فضای مناسبی برای جامعه ارزشمند بازنشستگان فهیم فراهم شود.

«اسماعیل زارعی کوشا»، جامعه بازنشستگان را گنجینه‌های ارزشمند و در عین حال با تجربه‌ترین افراد هر جامعه‌ای برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان دارای تجربیات ارزنده‌ای هستند که در دوران خدمت خود اندوخته‌اند، خطاب به مدیران اجرایی اظهار داشت: از این دانش ارزشمند در زمینه اصلاح و بهبود شرایط خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کنند.

زارعی کوشا راه‌اندازی خانه امید بازنشستگان را اقدامی شایسته در راستای تکریم این قشر عنوان کرد و افزود: بازنشستگان معدنی از تجربه، علم  و دانش هستند که این تجارب گرانبها به قیمت عمر و آسایش آنها حاصل شده است، لذا باید از این ظرفیت ارزشمند در بخش‌های مختلف بهره‌مند شد.

وی از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر این صندوق در استان کردستان و مجموعه کسانی که در ثمر نشستن این مکان تلاش کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: پیگیری مطالبات این قشر ارزشمند و تلاش در راستای حل مشکلات آنان رسالت خطیر ما و مدیران اجرایی است.

زارعی کوشا با ابراز خرسندی از افتتاح خانه امید بازنشستگان درسقز ، تصریح کرد: خانه امید متناسب با نیازهای بازنشستگان به بخش‌های مختلفی مجهز شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: حداکثر تلاش خود را برای تامین زمین مناسب جهت ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی و ورزشی و تامین مسکن بازنشستگان در قالب نهضت مسکن ملی بکار خواهیم گرفت.

تعاونی ها مهمترین راهکار برای تقویت درآمد بازنشستگان

زارعی کوشا با اعلام اینکه بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان علاوه بر درآمدزایی می‌تواند اشتغال لازم برای فرزندان بازنشستگان را فراهم نماید، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در قالب تاسیس شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی مهمترین راهکار و اقدام مشارکتی برای تقویت درآمد بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه پتروشیمی، صنایع غذایی، معادن و کشاورزی آمادگی برای سرمایه گذاری هلدینگ های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی را دارد خاطرنشان کرد: این مهم جزو مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان است و تکلیف برای سایر صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون نیز تعیین شده است که تجارب ارزنده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نوید بخش پیش گامی صندوق در این اقدام مبارک است.

زارعی کوشا با تاکید براینکه در شهرستان سقز زمینه مساعد جهت سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی فراهم است افزود: در سایر شهرستان‌های استان نیز در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع غذایی فضا برای ورود سرمایه گذار و سرمایه گذاری در این خصوص میسر است امیدواریم این امر به ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در استان منجر شود.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه بازنشستگان بعد از معیشت، اشتغال فرزندان تحصیلکرده است، ادامه داد: با سرمایه‌گذاری مجموعه هلدینگ های زیر مجموعه صندوق‌ بازنشستگی و صندوق  های زیر مجموعه وزارت تعاون شاهد بهره‌مندی از این پروژه ها شکوفایی و رشد تولید و اشتغال در استان باشیم.

«محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان نیز در این مراسم، هدف از احداث این مجموعه را ایجاد محیطی آرام برای اوقات فراغت بازنشستگان و خدمت به این قشر عنوان کرد و افزود: خانه امید بازنشستگان سقز در یک طبقه شامل سالن چندمنظوره، کلاس‌های آموزشی و اتاق پزشک است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ هزار و ۸۴۶ نفر عضو صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان هستند، افزود: ۶۰ هکتار زمین در استان نظر گرفته شده که در صورت تغییر کاربری، برای ساخت مسکن ۱۴ هزار بازنشسته استفاده خواهد شد.

در پایان این مراسم، مسئولین کانون‌های بازنشستگی شهرستان سقز با اهدای لوح تقدیر از خدمات صادقانه احمدی مدیرصندوق بازنشستگی استان کردستان تجلیل کردند‌.

ضرورت اجرایی شدن پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر ضرورت اجرایی کردن پرداخت حق مناطق جنگی بازنشستگان مختص ۶ استان مرزی تاکید کرد.

«بهزاد رحیمی» با بیان اینکه به مشکلات بازنشستگان واقفیم و از تلاش برای آنان کوتاهی نکردیم، افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان از مطالبات مهم قشر بازنشسته است و امیدواریم دولت سریعتر این مهم را به نتیجه برساند و در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.

وی به فعالیت ۱۸۰ شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اشاره داشت و خواستار ورود این شرکت ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن شهرستان سقز شد.

افتتاح چند طرح اقتصادی در سقز و بیجار

با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری،  استاندار کردستان و هیات همراه امروز، شرکت حمل و نقل زیویه بار رانندگان سقز افتتاح شد.

ساخت این طرح در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با تغییر کاربری در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی رانندگان و سهام داران به بهره‌برداری رسید.

طرح بزرگ ایجاد شرکت کشت و صنعت پگاه گروس در شهرستان بیجار نیز در جریان این سفر کلید خورد.

مجموعه کشت و صنعت پگاه گروس با ظرفیت ۱۰هزار رأس دام سبک و سنگین که در فاز اول با ظرفیت ۵۰۰۰ رأس و در فاز دوم با ظرفیت ۵۰۰۰ رأس و با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان عملیات آن در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

این طرح با حضور نماینده مردم شریف شهرستان بیجار، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شرکت پگاه زنجان به عنوان سرمایه گذار این طرح بزرگ برنامه ریزی شد.

در جلسه ای که با حضور سرمایه گذاران فوق ، نماینده مجلس، فرماندار، معاون عمرانی و مدیران ادارات ذیربط تشکیل شد موضوعات بصورت تخصصی توسط کارشناسان مطرح و نهایتاً در یک جمع بندی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت پگاه با ایجاد این مجموعه صنعتی موافقت کردند. درضمن مقرر گردید با تشکیل کمیته تخصصی و اجرایی زیر نظر فرماندار محترم مراحل طراحی و برنلمه ریزی واجرای آن به سرعت پیگیری واقدام شود.

همچنین زمین چمن مصنوعی روستای چاپان سقز در زمینی به مساحت ۸۰۰متر مربع  با یک میلیارد و چهارصدمیلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا