کد خبر: 10109910378
اخبار شرکت ها

تاکید دستیار ویژه وزیر نفت بر استمرار تولید پارس جنوبی

دستیار ویژه وزیر نفت در بازدید از طرح‌های توسعه اولویت‌دار پارس جنوبی بر استمرار و امنیت تولید گاز از پارس جنوبی و پایداری شبکه تولید تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، آیدین ختلان امروز (چهارشنبه،۱۰ دی‌ماه) از مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، بندر خدماتی تنبک و مخازن گاز مایع فازهای ۲۲ تا۲۴ پارس جنوبی بازدید کرد و با ارایه گزارشی از مجریان، روند کار توسعه و تکمیل این طرح‌ها تشریح شد.

دومین بازدید دستیار ویژه وزیر نفت از طرح‌های یاد شده در حالی صورت گرفته که افزون بر آمادگی دو مخزن میعانات گازی و تسریع در روند تکمیل دو مخزن باقیمانده پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، اسکله بارگیری گاز مایع بندر صادراتی تنبک نیز طبق برنامه پیش‌بینی شده، تا پایان دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مخازن LPG فازهای ۲۲ تا ۲۴ نیز هم اکنون در مرحله راه‌اندازی قرار گرفته است.

با بهره‌برداری از اسکله بارگیری بندر صادراتی تمبک، گاز مایع سرد تولیدی در پالایشگاه‌های گازی سایت دو پارس جنوبی به این بندر منتقل شده و صادرات این محصول گازی امکان‌پذیر می‌شود.

در پایان بازدید میدانی از تاسیسات در حال ساخت پارس دو، در نشستی با حضور مجریان دو طرح فاز ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ و شرکت بهره‌بردار پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی، درباره پانچ‌های موجود و تامین برخی از قطعات یدکی مورد نیاز در پالایشگاه‌های درحال بهره برداری این دو طرح تصمیم‌گیری شد.

دستیار ویژه وزیر نفت در این نشست بر استمرار و امنیت تولید گاز از پارس جنوبی و پایداری شبکه تولید تاکید کرد و گفت: تمام تلاش‌های شرکت توسعه‌دهنده و بهره‌برداری پارس جنوبی باید در این راستا متمرکز شود.

در حال حاضر شرکت نفت و گاز پارس با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی میعانات گازی در فاز ۱۴ و صادرات گاز مایع سرد طرح‌های پارس دو از طریق بندرصادراتی تنبک، تمرکز ویژه‌ای بر توسعه و تکمیل این بخش‌ها گذاشته و بر اساس تعهدات انجام‌شده، پیگیری تکمیل این بخش‌ها را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا