کد خبر: 260302129985
اقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبازرگانیروزنامه

تاکید عظیم‌زاده بر تقویت روابط اتاق ایران و همسایگان به منظور بهبود واردات و صادرات

رئیس هلدینگ عظیم‌زاده درباره برنامه‌های خود درباره اتاق مشترک ایران با سایر کشورها عنوان کرد که با توجه به ارتباط میان کشور ما با کشور‌های همسایه (امارات، چین، روسیه، عربستان) باید به سرعت اتاق‌های مشترکمان را تقویت کنیم تا صادرات و واردات داشته باشیم.

با توجه به پیش رو بودن انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ در محل هلدینگ عظیم‌زاده نشستی با موضوع تبیین برنامه‌های اتاق بازرگانی ایران با حضور تعدادی از اهالی رسانه برگزار شد و احد عظیم‌زاده در این خصوص به بیان اهداف و برنامه‌هایش در صورت دستیابی به کرسی ریاست بزرگترین پارلمان اقتصادی خصوصی کشور پرداخت.

او از یکی از برنامه‌های پیش روی خود را ساخت بزرگترین شهرک خاورمیانه عنوان کرد که در آن حدود ۲۰۰۰ کارخانه وجود دارد تا جوانان تحصیل کرده بیکار نمانند.

رئیس هلدینگ عظیم‌زاده با بیان اینکه توانایی تغییر اتاق بازرگانی را دارد، افزود: اتاق ایران جایگاه بالایی دارد و پارلمان اقتصادی کشور است؛ اما رها شده است و در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و در صورت رای آوردن، این جایگاه تغییر خواهد کرد.

تشکل های ایران که قطب بازرگانی هستند تنها در موقع رای دادن هر ۴ سال یکبار دعوت می‌شوند؛ ولی در زمان ‌ای دیگر در کرسی های اتاق ایران حضور ندارند و تنها برای رای گیری هستند.

عظیم‌زاده اضافه کرد : من این برنامه را پس از رای آوردن به مجلس می برم و با ارائه لایحه از آن دفاع خواهم کرد و از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهم  با توجه به فرمایشات رهبری که مبنی بر اقتصاد و تولید است، به آن رای دهند تا اقتصاد رونق بگیرد.

او با تاکید بر اینکه با درست شدن اقتصاد، صادرات و تولید هم رونق می‌گیرد و بیکاری کمتر می‌شود، گفت: برای رونق اقتصاد تک محوری نیستم و نمی توانم اینگونه اقتصاد را درست کنم و از مشاوران و تیم‌های  فعال اقتصادی کشور استفاده می‌کنم و از  نمایندگان سه قوه هم درخواست می‌کنم که به ما کمک کنند تا اقتصاد کشور درست شود

 رئیس هلدینگ عظیم‌زاده اظهار کرد: اتاق ایران از دولت و مجلس جدا شده و با توجه به اینکه دولت و مجلس سیاسی و اتاق ایران اقتصادی است؛ ولی باید در کنار هم باشیم و دولت به اتاق نظارت داشته باشد تا رونق بگیرد؛ ولی به اقتصاد کاری نداشته باشد تا فعالان اقتصادی محدودیت در رابطه با انجام کاری که می توانند انجام دهند نداشته باشند.

عظیم‌زاده درباره استان‌ها نیز خاطرنشان کرد: باید از شهرها بازدید دوره‌ای داشت و استان‌های کوچک را تقویت کرد؛ چون ضعیف مانده‌اند. همچنین باید تعداد تجار را زیاد کنیم؛ چون در گذشته ۱۲۷۰ کارت بازرگانی داشتیم و الان کارت بازرگانی فعالان اقتصادی به زیر ۱۰۰ عدد رسیده است که باید به تدریج این ارقام برعکس شوند و رونق بگیرند.

او درباره تفاوت اتاق بازرگانی استان‌ها اضافه کرد: اکنون به اتاق‌هایی که تعداد کمی رای دارند، بهایی داده نمی‌شود؛ در صورتی که این اتاق‌ها باید رونق بگیرند که در صورت رای آوردن با اجازه رهبری و کمک نمایندگان سه قوه راه اقتصاد ایران را که اکنون قفل است، باز می‌کنم.

رئیس هلدینگ عظیم‌زاده با تاکید بر اینکه به دنبال صندلی ریاست نیست و قصد دارد با همکاری بازرگانان اتاق بازرگانی را تغییر دهد، وعده داد، بانک بازرگانی ایجاد کند و همچنین در صورت پیروزی در این انتخابات با تشکیل بانک بازرگانی تمامی کارخانه داران و صاحبان صنعت و کسب‌وکار می‌توانند در بانک بازرگانی که متعلق به خود آن‌هاست، نسبت به گشایش حساب و دریافت تسهیلات، به منظور واردات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات به‌روز تولید و طرح‌های توسعه ای کسب‌وکارشان اقدام کنند.

عظیم‌زاده درباره تبعیض و ویژه خواری در تشکل‌ها و بودجه‌بندی‌های ناعادلانه گفت: مسئولیت‌ها نباید فامیلی باشد و همه تشکل های باید به صورت یکسان باشند. استفاده از فردی که به مدت طولانی رئیس اتاق است، صحیح نیست و باید از چهره های جدید استفاده کرد.

او اضافه کرد: در صورت نشستن بر این مسند، برای جوانان و بانوان کمیته تشکیل خواهم داد. چون در حق خانم ها کم لطفی شده است و این واقعا منصفانه نیست که خانم ها هیچ جایگاهی نداشته باشند.

رئیس هلدینگ عظیم‌زاده در رابطه با توافق برجام نیز گفت: در صورتی که این توافق به صلاح کشور ایران باشد، اقتصاد بهتر می‌شود و درهای بسته باز می‌شوند.

عظیم‌زاده درباره صحبت رقیب خود که گفته بود؛ شهر آذربایجان نیروی بیکار ندارد و به صفر رسیده است، گفت: بهتر است، بگوییم نیرویی که به کار دعوت می‌شود با حقوق ماهیانه ۶ الی ۷ میلیون نمی آید و آمار دارم که در شهر تبریز حدود ۸.۲ درصد بیکار دارد و اکنون یک برنامه دارم که پروژه تبریز مال است که یک زمین ۳۳۰ هزار متری با بنای ۴ طبقه و یک طبقه پارکینگ و ۳ طبقه تجاری با کمک شهردار محترم ساخته شود که تعداد خیلی زیادی از جوانان در آنجا مشغول به کار می شوند.

او در پایان گفت: نمیخواهم کسی با وعده وعید به من رای بدهد؛ ولی دوست دارم که به مدیریت من ایمان داشته باشند و می‌خواهم که هیات نمایندگان استان‌ها و تشکل ها به من اعتماد کنند و قول می‌دهم در این صورت کارهایی انجام می دهم که در آینده نگذارند من از این سمت بروم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا