کد خبر: 221101120355
روزنامهعصر انقراض (طنز)

تبدیل تهدید به فرصت (طنز)

راضیه حسینی

«تورم مسکن رکورد ۳۰ ماهه را شکست» ضمن عذرخواهی از مسئولان گرامی بابت قصور در انجام مسئولیت‌های شهروندی، خواهشمندیم فرصتی دوباره بدهید تا مشکلات مسکن را حل کنیم.

اگر موفق نشدیم، صورت مسئله را طوری دست‌کاری کنید که دیگر شاهد چنین اخباری نباشید. مسلماً ما مردم مقصریم. مگر قرار نبود یک میلیون مسکن برای خودمان بسازیم؟ چه شد؟ مگر قرار نبود مسکن ارزان را تحویل خودمان بدهیم؟ چرا با ندانم‌کاری، اهمال و تنبلی این کار را عقب انداختیم و حالا یک رکورد جدید تحویل مسئولان دادیم؟

مگر مسئول بیچاره چه گناهی کرده که باید این همه فشار را تحمل کند و تازه استعفا هم ندهد. معلوم است که خسته و افسرده می‌شود.

ما مردم فقط بلدیم کارنامه‌ی درخشان مسئولان را خراب کنیم. تازه این که چیزی نیست. ما حتی همین را هم بلد نیستیم که هنگام بارش برف در خانه بمانیم، خودرو بیرون نیاوریم، در معابر قدم نزنیم تا مشکلی پیش نیاید. آن‌قدر در سطح شهر تهران تردد کردیم که سرآخر مشکلات ترافیکی شدید به وجود آمد.

این هم تقصیر مسئول است؟ حتماً اگر خدای نکرده زلزله‌ای در ایران اتفاق بیفتد، می‌خواهیم خرابی‌ها و مشکلات پس از آن را گردن مسئولان بیندازیم؟ از ما مردم هیچ چیز بعید نیست.

در کمال تعجب می‌خواهیم مدیر، وزیر و رئیس را مسئول بافت فرسوده و ساختمان‌های ناایمن بدانیم. اصلاً همان بهتر که خانه گران شده و خیلی‌ها حتی از پس اجاره‌اش هم برنمی‌آیند. در آینده احتمالاً جمعیت چادرنشین زیاد خواهد شد، و این یعنی از تعداد مردم زلزله‌زده و بی‌خانمان کم می‌شود. دیگر نه خانه‌ای دارند که نگران تخریبش شوند، نه اسباب واثاثیه‌ای که زیر آوار بماند.

داخل چادر با آرامش از تکان‌های زلزله لذت می‌برند و زیر لب دعای خیر برای مسئولان می‌کنند. به این راه حل می‌گویند تبدیل تهدید به فرصت. مسئولان می‌توانند در جواب همه‌ی افرادی که به غلط، آنها را مسئول گرانی مسکن می‌دانند بگویند فقط برای نجات جان مردم این کار را کرده‌اند.

درست است که مردم به فکر خودشان نیستند و مدام در حال سنگ‌اندازی جلوی راه مسئولانند، اما یک مسئول هیچ‌وقت نمی‌تواند مردم مملکتش را فراموش کند.

او همیشه به فکر هموطنان خود است؛ حتی در خواب.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا